گردهمایی کارشناسان آموزش در حوزه دریای کاراییب در آموزشگاه های کودکان

۴ / ۱۲ / ۸۷

بیش از ۵۰ نفر از کارشناسان آموزش از کشورهای حوزه دریای کاراییب در تاریخ ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند در جاماییکا گرد هم آمدند تا بهترین روش ها را برای بهبود کیفیت آموزش در مدارس فراهم آورند و مدرسه را به مکانی دوست داشتنی برای کودکان تبدیل کنند. 

 این گردهمایی، نخستین گام در مجموعه کارگاه های منطقه‌ای در سرتاسر جهان است که به عنوان بخشی از برنامه جهانی گسترش ظرفیت در مدارس ویژه کودکان (CFS) زیرنظر بخش آموزشی یونیسف در نیویورک است. وزیر آموزش جاماییکا، آقای اندرو هولنس در جلسه آغازین کارگاه به تشریح این مدارس پرداختند.

برنامه جهانی CFS برای آن طراحی شده است تا مدارس را به برنامه جامعی برای ارتقای کیفیت آموزش مجهز کند: مجموعه‌ای از اطلاعات و ابزار مورد نیاز برای ایجاد و افزایش محیط آموزشی جذاب و دلچسب برای تمامی کودکان و در محیط های مختلف.
این برنامه با سرمایه‌گذاری های دولتی به منظور رسیدن به هدف های آموزشی صورت گرفته است که شامل ایجاد استانداردهای کیفیت نیز خواهد بود. کارگاه های منطقه‌ای، گام بزرگی در کمک به دولتمردان در ایجاد عزم ملی برای خلق چنین استانداردهایی است.
دکتر کرم رایت، رئیس جهانی آموزش یونیسف در ابتدای این کارگاه ها افزود: «ایجاد چنین استانداردهایی برای آموزش در سیستم‌های آموزشی، فرصت مناسبی برای حکومت هاست تا اطمینان حاصل کنند سرمایه‌گذاری های انجام شده در زمینه آموزش، بیشترین منافع را برای کودکان در پی خواهد داشت.»
در طول این کارگاه، کارشناسان به کنکاش در زمینه اهمیت کودک محور بودن کلاس ها، جذاب‌بودن محیط مدارس برای کودکان و همین طور مدیریت صحیح کیفیت مدارس پرداخته اند که باعث پیشرفت در آموزش خواهد شد. شرکت کنندگان علاوه بر بحث در مورد مدرسه به عنوان جامعه‌ای آموزشی، روابط بین مدارس و جوامع ، به نقش دولت ها در فراهم آوردن استانداردهای کیفیت از طریق برنامه ریزی های صحیح و تامین اعتبار مناسب پرداختند.

 

 

Submitted by editor6 on