گزارشی از روز جهانی خانواده

کمیته بزرگداشت روز جهانی خانواده با توجه به پیام سال گذشته دبیر کل سازمان ملل متحد در "اهمیت نقش پدر در خانواده" برنامه ای را روز پنجشنبه ۸۸/۲/۲۵ برگزار کرد.

در ابتدا خانم قائم مقامی پیام امسال دبیر کل سازمان ملل متحد با موضوع" نقش محوری زن در خانواده" را برای حاضرین در جلسه خواند.

سپس کمیته برگزاری این مراسم گزارشی از پژوهش انجام شده با نام "رضایت پدران اقشار مختلف جامعه از موقعیت خود در خانواده" را ارائه کرد. در این گزارش آمده است که اکثر پدران از کمبود وقت و شرایط بد مالی ابراز نارضایتی می کنند و بیشتر آنها پدران خود را الگوی اداره کردن خانه و تربیت فرزندان شان قرار داده اند.

در ادامه آقای دکتر محیط در ارتباط با "خانواده های گسترده، هسته ای و شکل اداره کردن آن ها" به سخنرانی پرداختند.

پس از آن نوبت به نمایش "پدر خانه"رسید. این نمایش را که بر اساس کتاب "پدرهایی که از کتابخانه به امانت گرفتم" نوشته "دنیس ولهن"، ترجمه "فرزاد اکبرپور"است ، گروه تئاتر خانه کتابدار اجرا کردند.

بعد از اجرای نمایش، میزگردی با موضوع "نقش پدر در خانواده" و بحث پیرامون انواع خانواده و نحوه اداره کردن آن ها توسط دکتر قریب تشکیل شد. در این بخش از برنامه و با توجه به پژوهش انجام شده (نبود الگوی مناسب برای پدران) نتیجه گیری شد که بهتر است که پدران قبل از ازدواج و بچه دار شدن دوره های آموزشی مهارت های زندگی را سپری نمایند..

برنامه با بیان مطالبی درباره قصه های حرکتی و اجرای گروه قصه های حرکتی مؤسسه آشیانه کودک به سرپرستی آقای رستمیان به پایان رسید.

این همایش با نمایشگاهی از آثار و کتاب های مناسب خانواده ها و فعالیت های نهاد های شرکت کننده (آشیانه کودک و نوجوان، انجمن پژوهش های آموزشی پویا، انجمن اولیا و مربیان کودکان و نوجوانان استثنایی، انجمن تغذیه با شیر مادر، خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن، شورای کتاب کودک، کانون توسعه فرهنگی کودکان، مؤسسه مادران امروز و مؤسسه پژوهشی کودکان دنیا) همراه بود.

Submitted by editor6 on