گزارش سفر به استان لرستان شهرستان کوهدشت

۲۳ اریبهشت، گروه نشریات به سرپرستی الهه سیاوشیان و شماری از اعضای گروه - سپیده آرمین، سارا باقری دوست، افسانه بخشی، میترا سیاوشیان، الهه مرتضوی، مهتاب مقدم و ناهید منظری - برای ارائه گزارش بررسی پیشوک نشریه کودک نوجوان غرب کشور، راهی سفری دو روزه به استان لرستان، شهرستان کوهدشت شد.

در روز نخست سفر گروه نشریات به سرپرستی الهه سیاوشیان و شماری از اعضای گروه سپیده آرمین، سارا باقری دوست، افسانه بخشی، میترا سیاوشیان، الهه مرتضوی، مهتاب مقدم و ناهید منظری برای ارائه گزارش بررسی پیشوک نشریه کودک نوجوان غرب کشور نشستی با مدیر مسئول، سردبیر و اعضای هیئت تحریریه ی نشریه پیشوک شهرستان کوهدشت داشت.

در آغاز این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، آماری از کمیت و کیفیت کتابخانه های شهرستان و اعضای آن ها ارائه کرد. سپس سرپرست گروه نشریات شورای کتاب کودک پس از معرفی شورای کتاب کودک، گروه بررسی نشریات و اعضای آن پرداخت. اعضای گروه گزارشی از بررسی ظاهری و محتوایی نشریه پیشوک را ارائه دادند.

بعد از ظهر نشریات نیز در اجرای جشنی که به مناسبت روز پدر برگزار شد مشارکت داشت و به هر یک از کودکان حاضر در جشن، شماره ای از نشریه ی بادبادک را هدیه داد.

گروه نشریات روز ۲۵ اردیبهشت نیز در همایش کودک و مطالعه شرکت کرد. در این نشست که مقام های وزارت آموزش و پرورش، دانشگاهیان، نماینده فرمانداری، رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، روابط عمومی شهرداری کوهدشت حضور داشتند، الهه سیاوشیان، به معرفی شورای کتاب کودک، گروه بررسی نشریات، تاثیر نشریات برای علاقه مند کردن کودکان به مطالعه و تاثیرکتاب و کتاب خوانی بر روی کودکان پرداخت.

سپس سپیده آرمین درباره چگونگی تولد فرهنگنامه کودکان و نوجوانان صحبت کرد. پس از آن میترا سیاوشیان در مورد آمار نشریات موجود کودک و نوجوان در کشور، ضرورت همکاری مردم منطقه در جهت رشد میزان کتاب خوانی و آسیب شناسی مطالعه کودکان سخن به میان آورد.

افزون بر این گروه نشریات شورای کتاب کودک یک دوره فرهنگ نامه کودکان و نوجوانان و ۱۵۰ جلد کتاب و نشریه کودک و نوجوان به کتابخانه عمومی آن شهرستان اهدا کرد.

نویسنده
گروه نشریات شورای کتاب کودک
Submitted by editor3 on