گوزن شاخ دار، ستاره‌ی سینما

کتاب «گوزن شاخ‌دار، ستاره‌ی سینما» یک کتاب تصویری درباره گوزنی است که رویای فضانورد شدن در سر دارد. اما مگر جانوران می‌توانند فضانورد باشند؟

بیلی اردکیان کارگردان یک فیلم مستند درباره گوزن‌هاست. شخصیت اصلی فیلم‌اش یک موس (نوعی گوزن) قوی است که هم پدرش گوزن است و هم مادرش و مانند همه گوزن‌ها سم دارد و در جنگل زندگی می‌کند. این گوزن علاقه دارد فضانورد شود و در فیلم هم به این شکل نشان داده شود. اما به نظر کارگردان این موضوع امکان ندارد و حاضر نیست از گوزن در لباس فضانوردی فیلم بگیرد. تنها گوزن نیست که رویایی در سر دارد. مادربزرگ گوزن هم زمانی که جوان بوده دلش می‌خواسته دروازه‌بان شود و زرافه هم که در واقع در علفزار و دشت زندگی می‌کند و معلوم نیست چه‌طور سر از این جنگل در آورده دلش می‌خواهد دکتر شود. همه این رویاها به نظر کارگردان دور از واقعیت و نشدنی است. اما دوستان گوزن نظر دیگری دارند و بالاخره او را به فضا می‌فرستند. کارگردان هم در آخر می‌بیند که رویای گوزن دست‌یافتنی است و می‌شود فیلم‌اش درباره یک گوزن فضانورد باشد.

متن و تصاویر کتاب تصویری «گوزن شاخ‌دار، ستاره‌ی سینما» طنزآمیز و جذاب است و مخاطب را در کنار موضوع اصلی کتاب با اصطلاحات فیلم‌سازی نیز آشنا می‌کند.

کتاب «گوزن شاخ‌دار، ستاره‌ی سینما» دومین کتاب و شناخته شده‌ترین کتاب «ریچارد تی. موریس» است. دو کتاب دیگر او به اندازه کتاب «گوزن شاخ‌دار، ستاره‌ی سینما» مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

کتاب «گوزن شاخ‌دار، ستاره سینما» نامزد جوایز مختلفی بوده است. این کتاب در سال ۲۰۱۵ در فهرست افتخار جایزه کتاب‌های مناسب بلند خوانی «ای بی وایت» قرار گرفته است و در سال ۲۰۱۴ کتاب تصویری منتخب «انجمن کتابفروش‌های مستقل میدوست» بوده است.

کتاب «گوزن شاخ‌دار، ستاره سینما» برای بلندخوانی و اجرای نمایش مناسب است.

درباره تصویرگر کتاب «گوزن شاخ‌دار، ستاره‌ی سینما»

«تام لیچتنهلد» حدود ۲۵ سال است که به تصویرگری کتاب‌های کودکان می‌پردازد. او نویسنده کتاب‌های کودکان نیز است. لیچتنهلد تاکنون ۲۵ کتاب منتشر کرده است که ۷ کتاب او از پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده‌اند.

 

برگردان
نگار عباس پور
تصویرگر
Tom Lichtenheld, تام لیچتنهلد
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
۱۳۹۶
ناشر
نویسنده
Richard T Morris, ریچارد تی. موریس
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال
Submitted by editor3 on