به یاد پروین دولت آبادی که برای کودکان همه مهر بود و امید!

 در زاد روز پروین دولت آبادی، پنجشنبه ۲۱ بهمن برای بزرگداشت یاد و خاطره این چهره ماندگار شعر کودک ایران، مراسمی از ساعت ۴/۵ تا ۶ در دفتر انجمن دوستداران ادبیات کودک و نوجوان اصفهان برگزار شد. 

در این جمع فرهنگی و دوستانه نهضت قریشی نژاد ابتدا از زندگی پروین و نقش او در بالندگی شعر کودک در کشورمان سخن گفت و سپس به تاثیر شعر او در پرورش حس زیباشناسی و انتقال ارزش‌های زندگی به کودکان و نوجوانان پرداخت. نوجوانان عضو انجمن هم شعرهای "گل بادام"، " گل یخ"، " دودست"، " قایق ابر"، " کبوتر"، " دلم می خواست" و "درس زندگی" پروین را در بین سخنان او خواندند.  قسمت آخر صحبت قریشی نژاد درباره روش‌های ترویج شعر پروین دولت آبادی بود. 

نهضت قریشی نژاد در مراسم بزرگداشت پروین دولت آبادی

در این مراسم، نگین درخشنده مروج فعال انجمن نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان پیش دبستانی ترتیب داده بود. در این نمایشگاه، آثار کودکان که در برنامه‌ای به "خانه مقوائی" نقاشی کرده بودند، به تماشا گذاشته شده بود. در برنامه خانه مقوایی، کودکان خانه ذهن‌شان را به تصویر کشیده بودند. نوجوانان حاضر در مراسم، این شعر را به صورت گروهی خواندند که هر دو مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

 ۱۴ شعر برگزیده از پروین دولت آبادی در دو برگه در اختیار افراد قرار گرفت و همه حاضران به صورت گروهی به یاد پروین دولت آبادی با شور و شوق شعرهای "اصفهان نصف جهان"، "آمد بهاران" و" آدمک برفی" او را خواندند و غرق در شادی و لذت شدند. در حالی که همه احساس سرزندگی می‌کردند و سرشار از ستایش نسبت به این انسان والا بودند جلسه پایان یافت. یادش گرامی و نامش جاودان! 

Submitted by admin on