یزدی‌ها برای راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون دست به‌ کار شدند

تیتر:
یزدی‌ها برای راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون دست به‌ کار شدند

مدیرکل کانون استان یزد از راه‌اندازی مرکز فراگیر کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی) تا پایان سال ٩۴ در این استان خبر داد.

به گزارش اداره‌‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، عباسعلی دانافر در نشست با رییس آموزش و پرورش استثنایی استان یزد با اشاره به سیاست‌های تازه و تاکید ‌مدیرعامل کانون گفت: راه‌اندازی این مراکز از جمله برنامه‌های مهم کانون در سال ٩۴ و در مسیر تحقق عدالت‌محوری و بهره‌مندی تمامی کودکان ایرانی از خدمات کانون است.

دانافر قدم اول برای راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون در استان یزد را شناسایی و ترغیب کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی) به حضور در مراکز فرهنگی‌هنری عنوان کرد و افزود: در حال بررسی شرایط مراکز از جنبه‌های مختلف هستیم تا بهترین را انتخاب و زمینه‌های مناسب‌سازی و تجهیزات لازم برای آن را فراهم کنیم.

وی هم‌چنین یادآور شد با توجه به حضور پراکنده‌ی این کودکان و نوجوانان در برخی مراکز کانون به منظور شناسایی و دعوت کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، مربیان و مسوولان مراکز با حضور در نزدیک‌ترین مراکز و مدارس استثنایی آموزش و پرورش منطقه‌ی خود فعالیت‌های کانون را به بچه‌ها معرفی می‌کنند.

در این نشست هم‌چنین مصطفی پایدار رییس آموزش و پرورش استثنایی استان یزد نیز گزارشی از وضعیت کنونی کودکان و نوجوانان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی استان یزد ارایه کرد.

گفتنی است در حال حاضر ٧ مرکز فرهنگی‌هنری کانون در کشور به‌عنوان مرکز فراگیر راه‌اندازی شده که ۵ مرکز آن در نقاط مختلف شهر تهران و ٢ مرکز دیگر در شهرهای اصفهان و بندرعباس مشغول خدمت‌رسانی است.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تاریخ:
۹۴/۴/۶
Submitted by editor3 on