یونیسف: آموزش زنان و دختران توسعه را به دنبال دارد

 یونیسف، در بزرگ داشت هفته  اقدام جهانی برای آموزش، اعلام کرد که باید تلاش کنیم تا همه زنان و دختران به آموزش با کیفیت و با امکانات آموزشی برابر با مردان دست پیدا کنند.

امسال، هفته اقدام جهانی برای آموزش، بر موضوع آموزش زنان و دختران متمرکز شده است. بر اساس آمارهای جهانی، اکنون ۵۳ درصد از کودکانی که به آموزش دسترسی ندارند دختران هستند. ناداری، تجاوز و درگیری های نظامی، سبب خانه نشینی بسیاری از دخترانی که به مدرسه می روند شده است. آن ها باید از ترس جان شان و یا مورد سوء استفاده قرار گرفتن،‌ در خانه بمانند و از آموزش بی بهره شوند. 

سوزان دورستن، مدیر بخش آموزش یونیسف، می گوید: "اگر قرار باشد تا سال ۲۰۱۵، به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل برسیم، باید به تلاش هایمان برای دستیابی زنان و دختران به فرصت های آموزشی شدت ببخشیم." به باور دورستن، به مدرسه فرستادن دختران،‌ به اقدامات جدی و پشتیبانی سیاسی نیاز دارد. هم چنین،‌پس از فرستادن دختران به مدرسه،‌ باید به نیازهای آن ها توجه شود تا بتوان برای آن ها امکان ادامه تحصیل و در مدرسه ماندن را فراهم کرد. 

آموزش دختران تنها زندگی آن ها را دگرگون نمی کند،‌ بلکه سبب دگرگونی در خانواده ها، اقتصاد و اجتماعی می شود که زنان و دختران در آن زندگی می کنند. فراهم کردن فرصت آموزش برای زنان، ابزار موثری برای مبارزه با فقر و بیماری ها است. در دو دهه گذشته، شمار کودکانی که به آموزش دسترسی دارند،‌بیشتر شده است. در سال ۱۹۹۹، ۱۱۵ میلیون کودک مدرسه نمی رفتند، اما در سال ۲۰۰۸،‌ این شمار به ۶۷ میلیون کودک رسید. این پیشرفت در کشورهای پایین صحرای آفریقا و جنوب آسیا چشمگیر است. 

یونیسف و سازمان های همکارش پروژه های گوناگونی را برای همه گیر کردن برابری در آموزش در دست دارند. از پروژه بازگشت به مدرسه،‌ برداشتن شهریه های مدرسه ها، راه اندازی مدرسه های دوست دار کودک و ترویج آموزش پیش دبستانی. یونیسف هم چنین پروژه ای را برای راه اندازی دوباره مدرسه ها پس از بحران های طبیعی و اجتماعی در دست اجرا دارد. 

 

Submitted by admin on