یونیسف: داعش ۶٧٠ هزار کودک را در سوریه از تحصیل محروم کرده است

تیتر:
یونیسف: داعش ۶٧٠ هزار کودک را در سوریه از تحصیل محروم کرده است

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که در نتیجه اقدامات تروریست‌های داعش در مناطق تحت کنترل‌شان در سوریه برای بستن مدارس و تغییر برنامه آموزشی، حدود ۶٧٠ هزار کودک در این کشور از تحصیل بازمانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز ماه نوامبر گذشته گروه تروریستی داعش مدارس مناطق تحت کنترل خود در شرق سوریه را تعطیل کرد تا بنا به ادعای خود برنامه تحصیلی این مدارس را بازبینی کند.

کریستوف بولیراک، سخنگوی یونیسف در کنفرانس خبری امروز خود گفت: گروه داعش در ماه دسامبر با حکمی تحصیل در مناطق تحت کنترل خود را متوفق کرد. داعش اعلام کرده که برنامه آموزشی مدارس باید تغییر پیدا کند.

وی تصریح کرد: کودکان مدارس ابتدایی و راهنمایی شهر رقه و همچنین مناطق روستایی استان‌های دیرالزور و حلب تحت تاثیر بسته شدن مدارس قرار گرفته‌اند و طبق این دستور معلمان نیز باید آموزش مجدد ببینند.

سخنگوی یونیسف همچنین اظهار داشت که سال گذشته میلادی در اثر حملات به مدارس در سوریه دست کم ١۶٠ کودک کشته و ٣۴٣ کودک نیز زخمی شدند.

همچنین حنا سینگر، نماینده یونیسف در سوریه در گفت: علاوه بر فقدان دسترسی کودکان به مدرسه در سوریه حملاتی که علیه مدارس، معلمان و دانش ‌آموزان در سوریه می‌شوند تاوان وحشتناکی است که کودکان سوری در بحرانی که به پنجمین سال خود نزدیک می‌شود، پس می‌دهند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری دانشجویان ایران
تاریخ:
۹۳/۱۰/۱۷
Submitted by editor3 on