"یکی از حقوقت را برایم طراحی کن!"

یکی از حقوقت را برایم طراحی کن!". (Draw me a Right)، این نام یک مسابقه بین المللی طراحی پوستر برای بزرگ داشت پیمان نامه جهانی حقوق کودک است. مسابقه ای که کمیسیون اروپا آن را برگزار می کند تا کودکان و نوجوانان ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپایی را تشویق کند با طراحی پوستری درباره یکی از بندهای پیمان نامه، خلاقیت خود را به آزمون بگذارند و با حقوق اساسی خود نیز آشناتر شوند.

این چهارمین بار است که این مسابقه برگزار می شود و کودکان و نوجوانانی که دوست دارند در آن شرکت کنند، کافی است یک گروه چهار نفره از هم سالان خود که  ۱۰ تا ۱۴ و یا ۱۵ تا ۱۸ ساله هستند، تشکیل دهند. یک بزرگ سال نیز باید به عنوان سرپرست، گروه را همراهی کند.
پوسترها، باید بر روی کاغذ A2 طراحی شوند و تا ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) به دبیرخانه مسابقه فرستاده شوند.
به باور برگزار کنندگان مسابقه، انجام یک کار گروهی هنری بر روی پیمان نامه حقوق کودک، سبب می شود که کودکان با حقوق خود بهتر آشنا شوند و در هنگام نیاز بتوانند از آن ها برای بهتر زیستن یاری بگیرند.
این مسابقه، نخستین بار در سال ۲۰۰۶، با موضوع کلی حقوق کودک برگزار شد. مبارزه با تبعیض، موضوع دومین مسابقه طراحی پوستر بود که در سال ۲۰۰۷ برگزار شد. سومین مسابقه در سال ۲۰۰۸، به حق کودکان برای برخورداری از امنیت و حفاظت می پرداخت و اکنون، پیمان نامه جهانی حقوق کودک موضوع مسابقه چهارم است.
 

Submitted by editor6 on