یک جایزه اسکار به تصویرگر کتاب های کودکان رسید!

جایزه اسکار بهترین انیمیشن را امسال یک تصویرگر استرالیایی کتاب های کودکان به خانه برد.

شان تن Shaun Tan تصویرگر مشهور استرالیایی جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن را به خاطر انیمیشنی به نام چیز گمشده یا The Lost Thing، به دست آورد.

این فیلم بر اساس یک کتاب تصویری با همین نام ساخته شده است. شان تن این کتاب را در سال ٢٠٠٠ منتشر کرده بود. اما ساختن این فیلم انیمیش از سال ٢٠٠١ تا سال ٢٠١٠ طول کشید. کتاب داستان یک پسر کنجکاو را روایت می کند که یک موجود عجیب را در ساحل پیدا می کند. پسر به این موجود عجیب کمک می کند تا جایی که به آن تعلق دارد را بیابد و در این جریان درباره خشونت و بی تفاوتی و بی قیدی درس هایی می آموزد.

یک جایزه اسکار به تصویرگر کتاب های کودکان رسید

فیلم پانزده دقیقه ای The Lost Thing پیش از این نیز جایزه های مهمی را در جشنواره های فیلم در کشورهای مختلف به دست آورده است. کتاب تصویری The Lost Thing نیز از سوی جشنواره کتاب کودک بولونیا ستایش شده و جایزه شورای کتاب کودک استرالیا را هم به دست آورده است.

شان تن، تصویرگر جوانی است که بارها برای آثارش جایزه برده است. او در سال ٢٠٠٧ از سوی استرالیا به عنوان نامزد دریافت جایزه تصویرگری هانس کریستین اندرسن معرفی شد.

کتاب های شان تن در بسیاری از کشورها شناخته شده است و به زبان های بسیاری چاپ شده است.  کتاب درخت قرمز او را هم نشر نی در سال ٨٦ به فارسی منتشر کرده است.

Submitted by admin on