یک سال دیر فرستادن کودکان به مدرسه درست نیست

 

۱۷ / ۱ / ۸۷
پژوهش ها نشان داده است که تاخیر یکساله در ثبت نام کودکان در مدارس نادرست است و سبب کاهش انگیزه و کارکردهای تحصیلی آنان در دبیرستان می شود.

 

 

تاکنون پژوهش ها بر روی سودمندی تاخیر ثبت نام کودکان در مدارس و مهدهای کودک متمرکز بوده است. اما مطالعه دانشگاه سیدنی بر روی ۳۶۸۴ نوجوان از هفت دبیرستان نشان داده است که این سودمندی  تنها در کوتاه مدت وجود خواهد داشت.
این پژوهش ها نشان داده است کودکانی که مهدهای کودک را در سن معمول و متعارف ۴/۵و ۵/۵ سال آغاز می کنند، کارکرد بهتری در آزمون‌های خواندن و نوشتن و ریاضیات به دست آورده اند و انگیزه بیشتری هم در مقایسه با کودکان دیگری دارند که یکسال دیرتر به مدارس فرستاده شده اند یا مردود شده اند. در کل، کودکان کوچک تر، در دبیرستان کارایی بهتری از کودکان بزرگتر دارند. پژوهش های پیشین نشان داده بود که کودکانی که یکسال دیرتر به مدرسه می روند کارایی بهتری در دو سه سال اول دبستان دارند.
تحقیقات پروفسور آندرو مارتین از دانشکده آموزش و فعالیت اجتماعی دانشگاه سیدنی نشان می دهد که سودمندی تاخیر یکساله در آغاز دوره تحصیلی، در سالهای سوم و چهارم دبستان از بین می رود. در دبیرستان هم بطور مشخص، دانش‌آموزان بزرگ تر، از لحاظ تحصیلی، از دیگر همکلاسی‌های خود ضعیف‌تر خواهند بود.

 

Submitted by editor6 on