یک عضو تازه برای دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان!

یک خبر خوب برای دوست داران ادبیات کودک جهان: "دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان"، IBBY، دارای یک عضو جدید شد.

با موافقت IBBY و با درخواست "شیخ بوذر بن سلطان آل قصیمیی"، مدیر انجمن ناشران امارات و انتشارات "کلمات"،  امارات نیز به اعضای خانواده جهانی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان پیوست و انتشارات کتاب های کودکان  کلمات به عنوان شاخه ملی امارات در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان شناخته شد.

با پیوستن به دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، امارات از این پس می تواند در انتخاب رئیس و هیئت مدیره  IBBY نقش داشته باشد، نامزدان خود را برای دریافت جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن معرفی کند، در فعالیت ها و پروِه های دیگر این نهاد جهانی همکاری کند و از پشتیبانی IBBY برای اجرای پروِژه های ترویج خواندن در کشورش بهره مند شود. به این ترتیب کودکان این کشورعربی با دوستان شان از ۷۲ کشور دیگر جهان در ارتباطی نزدیک قرار می گیرند و می توانند در برخورداری از با کیفیت ترین رویدادهای ادبیات کودکان جهان سهیم شوند.

مدیر شاخه ملی امارات در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان و مدیر انتشارات کلمات، در مراسم آغاز به کار این شاخه ملی گفت که از این پس امارات می کوشد تا کیفیت محصولات ادبی که در دسترس کودکان این کشور قرار می گیرد را به استاندارد های بین المللی نزدیک کند. او از برنامه های شاخه ملی امارات برای برانگیختن شوق خواندن در میان کودکان و نوجوانان کشورش و از تلاش برای آگاه کردن خانواده ها و آموزگاران از اهمیت خواندن برای کودکان گفت. مدیر انتشارات کلمات گفت که شاخه ملی امارات در IBBY خواهد کوشید تا با همکاری دولت شرایط کتابخانه های عمومی و کتابخانه های مدرسه ها را  بهبود ببخشد و توسعه دهد.

به امارات برای پیوستن به خانواده بزرگ دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، خوش آمد می گوییم!

 

Submitted by admin on