یک نظریه پرداز ادبیات کودک، عنوان پژوهشگر برجسته سال ٢٠١۴ دانشگاه ایلینوی را از آن خود کرد

تیتر:
یک نظریه پرداز ادبیات کودک، عنوان پژوهشگر برجسته سال ٢٠١۴ دانشگاه ایلینوی را از آن خود کرد

کارن کوتس، پژوهشگر ادبیات کودک، جایزه ی پژوهشگر برجسته ی سال ٢٠١۴ دانشگاه ایلینوی را از آن خود کرد.

این جایزه به پژوهشگرانی اعطا می شود که پژوهش‌ها و مقاله‌هایشان در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است. کوتس از سال ١٩٩٨ تاکنون استاد دانشگاه ایلینوی است و در زمینه‌ ی ادبیات کودک نظریه پردازی می کند. او نویسنده‌ی مقاله ها و کتاب‌های بسیاری است که از جمله ‌ی آن‌ها می توان کتاب درسی «ادبیات کودک و مخاطب در حال رشد» و «آن سوی آیینه و ناکجاآباد: لاکان، اشتیاق و سوبژکتیویته در ادبیات کودک» را نام برد. او در حال حاضر در حال نگارش دو کتاب درسی دیگراست. او همچنین سرویراستار چندین اثر از جمله‌ کتاب «راهنمای پژوهش در ادبیات کودک و نوجوان» است. از او دعوت شده است تا آثارش را در سراسر ایالات متحده و و اروپا منتشر کند.

کارا کیلینگ، رئیس انجمن ادبیات کودک می گوید: «کارن کوتس یکی از برجسته ترین پژوهشگران نقد ادبیات کودک است و کارهای پژوهشی او هم سبب ارتقا رشته ی ادبیات کودک و هم افزایش دانش و درک‌ ما از این رشته دانشگاهی شده است.» کریس دیسانتیس، مدیر گروه دانشگاه نیز می افزاید «وجود کارن کوتس باعث افزایش رتبه ی علمی و بین المللی دانشگاه ایلینوی شده است.»

جایزه ی پژوهشگر برجسته‌ی دانشگاه ایلینوی معادل ٣٠٠٠ دلار است و به اعضایی از هئیت علمی دانشگاه اعطا می شود که آثارشان به صورت ملی و بین المللی منتشر شده باشد و ارزش بالای علمی برخوردار باشد.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک - بهار اشراق
تاریخ:
۹۳/۱۲/۲
Submitted by editor3 on