از ۱۲ اسفند ماه اجرای طرح حیاط پویا، در مدارس کشور آغاز شد

تیتر:
از ۱۲ اسفند ماه اجرای طرح حیاط پویا، در مدارس کشور آغاز شد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش بیان کرد: به منظور جلوگیری از کم تحرکی و افزایش وزن دانش آموزان، اجرای «طرح حیاط پویا» در مدارس کشور آغاز شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مهرزاد حمیدی، در مراسم افتتاحیه «طرح حیاط پویا» که در دبستان دخترانه بنت الهدای صدر منطقه ۲ تهران برگزار شد، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از کم تحرکی و افزایش وزن دانش آموزان، «طرح حیاط پویا» به عنوان یکی از حلقه های مختلف برنامه های آموزش وپرورش با رویکرد مدرسه محور در سراسر کشور اجرا می شود.

حمیدی تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز دانش آموزان ما و دیگر کشورها، افزایش وزن آنهاست که علت آن عدم تحرک و ورزش ناکافی است .

وی افزود: دراین راستا با الگوبرداری از برنامه هایی که در کشورهای مختلف اجرا می شود، یک بسته ی برنامه ای برای ایجاد تحرک در حیاط مدرسه ارائه کردیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش با اشاره به این که «حیاط پویا در کنار طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای» به عنوان طرحی دیگر است، خاطرنشان کرد: با ترسیم نقوش تحرک آفرین در کف حیاط و دیوار مدرسه، زمینه را برای رقابت و بروز توانایی دانش آموزان فراهم می کند تا آنجاکه دانش آموز به جای ایستادن و صحبت کردن بی اختیار به انواع بازی ها می پردازد.

وی ادامه داد: دراین طرح سعی شده، بازی های سازمان یافته محلی را از درون کوچه ها با شعار «به مدرسه باز می گردیم» به درون مدرسه منتقل شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش، ایجاد بیشترین نشاط در بین بچه ها با کمترین امکانات و عدم نیاز به وسایل ورزشی و قابل اجرابودن این طرح در تمامی مدارس کشور را از ویژگی های این طرح برشمرد و افزود: امروزه «حیاط پویا» به عنوان یک مکان و «حیات پایا» به عنوان زندگی مستمر و پایدار لازم و ملزوم یکدیگرند.

حمیدی در پایان اشاره کرد: پرش ارتفاع، لی لی بازی، جهت یابی، پرش تور، ۶ ضعلی و مارپله از جمله بازی های این طرح است.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
سایت آموزش و پرورش
تاریخ:
۹۳/۱۲/۱۷
Submitted by editor3 on