۱۲ فیلم ایرانی در دوازدهمین جشنواره فیلم کودک استرالیا

امسال ۱۲ فیلم سینمایی، مستند و کوتاه ایرانی به استالیا می روند تا در دوازدهمین جشنواره فیلم کودک «آبورن» شرکت کنند.

امسال در این جشنواره که از شش بخش رقابتی و چند بخش غیر رقابتی تشکیل شده بيش از ۳۵۰ فيلم از ۴۷ كشور جهان شرکت کرده اند که از این میان ۸۷ فیلم برای شرکت در بخش های رقابتی و ۳۱ فیلم برای نمایش در بخش‌های غیررقابتی توسط هیات داوران برگزیده شده اند .
به گزارش پایگاه خبری فیلم کوتاه، از ایران در بخش «فیلم‌های نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ ساله»، مستندهای "زمین می‌بیند" ساخته محمد طالبی و "مشهد قالی" ساخته حامد نوبری حضور دارند.
در بخش «فیلم‌های کوتاه برای کودکان» "پسر زیبای من پاشا می‌شود" ساخته سالم صلواتی، "درد" ساخته ماشالله محمدی، "ترانه باران" به کارگردانی جعفر نورمحمدی، "شب روز برفی" ساخته دانش و بابک صلواتی، "میعادگاه "ساخته سرکوت محمدی و Unripe Hedge""  ساخته مهدی خلخالی و "مسابقه" ساخته پگاه قائمی شرکت دارند.
همچنین فیلم های "گراناز" ساخته عباس رفیعی،" تصمیم کبری" به کارگردانی سیروس حسن‌پور و "نشانی" ساخته فریدون حسن‌پور در بخش «فیلم‌های سینمایی برای کودکان»،نمایش داده خواهند شد.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های كودك و نوجوان "آبـورن"  به همت موسسه "سينه‌وست" از ۲۱ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۹ (۳۰ شهریور تا ۳ مهر۱۳۸۸) در استرالیا برگزار می‌ شود.

Submitted by editor6 on