۳۰ هزار نمایشگاه كتاب در ۳۰ هزار مدرسه

همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه، نمایشگاه متمركز ۳۰ هزار نمایشگاه كتاب در ۳۰ هزار مدرسه، روز شنبه در مركز نیروی انسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که تا روز دوشنبه ۶ مهر برپاست،‌ کارشناسان فرهنگی از سراسر کشور حضور دارند و کتاب های مناسب با نیازهای فرهنگی و بومی استان های خود را برای حضور در طرح ملی ۳۰هزار  نمایشگاه کتاب در ۳۰هزار مدرسه، انتخاب می کنند. در این نمایشگاه، کتاب های آموزشی و کمک آموزشی، ادبی و هنری و دینی برای دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایبنا "یوسف یعقوبی پور" مسئول برگزاری این طرح گفت :"امسال کتاب هایی از ۴۷۰ ناشر در این نمایشگاه وجود دارد؛ ۲۷۰۰ عنوان در مقطع ابتدایی،‌ ۲۴۰۰ عنوان در مقطع راهنمایی و ۴۹۰۰ عنوان در مقطع متوسطه، كتاب‌های این نمایشگاه را به تفكیك مقاطع تحصیلی تشكیل می‌دهند."

کتاب های انتخاب شده از سوی کارشناسان از روز ۱۰ آبان به صورت امانی به استان ها فرستاده می شوند تا در طرح ۳۰هزار نمایشگاه کتاب در ۳۰هزار مدرسه شرکت کنند. در این طرح، کتاب ها در مدرسه ها برای فروش به نمایش در می آیند.

طرح ملی ۳۰هزار نمایشگاه کتاب در ۳۰هزار مدرسه،‌ قرار است همزمان با هفته کتاب در آبان ماه، در سراسر کشور برپا شود.

 

Submitted by editor6 on