راهپیمایی عروسک‌ها در شهر

با رها شدن بادکنک‌های رنگی در آسمان، جشنواره‌ی عروسک‌ها آغاز شد.

خیابان‌های اطراف مجموعه‌ی تئاتر شهر تا حد فاصل تالار وحدت عصر اولین روز شهریور ماه، پر از موسیقی، عروسک و کودک بود. تمام کوچه‌های اطراف هم میزبان کودکان و عروسک‌هایی بودند که برای شرکت در راهپیمایی عروسک‌ها به این خیابان‌ها آمده بودند.

در این میان فقط بچه‌ها نبودند که در این جشن شادی شرکت داشتند چرا که این گردهمایی فرصتی هم بود برای بزرگترها تا برای لحظاتی از دغدغه‌ها و مشغله‌های زندگی روزمره رها شوند و همراه با کودکان فریاد شادی سر بکشند.

در جشن عروسک‌ها جا برای هر عروسکی با هر شکل و اندازه‌ای هست. چه عروسک‌های دست‌کشی و چه عروسک‌های غول‌پیکر که از فاصله‌های بسیار دور هم خودنمایی می‌کنند. ضیافت رنگارنگ عروسک‌ها با ملودی‌های خاطره‌انگیزی چون خونه مادربزرگه، کلاه‌قرمزی، شهر موش‌ها و ... هم همراه بود.  

مرضیه برومند دبیر جشنواره شانزدهم تئاتر عروسکی تهران مبارک با همراهی حمید جبلی، بهرام شاه‌محمدلو، آزاده پورمختار، هما جدی‌کار و مریم سعادت به بچه‌ها خوش‌آمد گفتند و جشنواره را به یمن عروسک «مبارک» به مبارکی آغاز کردند.

در این جشن از عروسک «بچه‌ مبارک» هم رونمایی شد و مرضیه برومند به جای سخنرانی‌های رسمی با چند آرزو جشنواره را آغاز کرد.

 

عروسک مبارک

این هنرمند با سابقه فعال در عرصه‌ی سینما و تئاتر کودک، گفت: دعا می‌کنیم آسمان همه عروسک‌ها و همه بچه‌ها همیشه آبی باشد. آرزو می‌کنیم صلح و امنیت همیشه در همه جای دنیا برقرار شود. آرزو می‌کنیم هیچ بچه‌ای در هیچ جای دنیا شب را با وحشت سر نکند. آرزوی شادی و شادمانی داریم برای همه خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های ایرانی.

بعد از این آرزوها، بادکنک‌های رنگی به آسمان رها شدند و با پخش سرود «آسمان عروسک‌ها آبی است» جشنواره‌ی تئاتر عروسکی کارش را برای ۶ روز تا ۷ شهریور ماه آغاز به کار کرد.

 

 

جشنواره عروسک ها

 

کودکان در جشنواره عروسک ها

 

عروسک کتاب تار کولی

 

حضور بزرگسالان به همراه کودکان در این جشن

 

کودکان و عروسک ها

منبع
خبرگزاری ایسنا
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on