خرس قهوه‌ای پنجاه‌ساله می‌شود

اریک کارل، تصویرگر کتاب «خرس قهوه‌ای، خرس قهوه‌ای، چه می‌بینی؟» هرگز به عرصه‌ی کتاب کودک پا نمی‌گذاشت اگر بیل مارتین جی آر، نویسنده‌ی این کتاب از او نمي‌خواست تصویرگری داستان او را بر عهده بگیرد.

این کتاب کارل را به یکی از تصویرگران مشهور و برجسته‌ی جهان تبدیل کرد. در نمایشگاهی که از ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۶ تا ۱۹ مارس ۲۰۱۷ (۲۳ شهریور- ۲۹ اسفند ۱۳۹۵) برپا خواهد شد، تصویرهای اصلی هر صفحه‌ی این کتاب مشهور به همراه گزیده‌ای از آثار کلاژ هنرمند و همکاری‌اش با مارتین به نمایش درخواهد آمد. یکی از آثار نسخه‌ی ۱۹۶۷ این کتاب یعنی خود شخصیت اصلی داستان خرس قهوه‌ای نیز مرمت شده و برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

موسسه‌ی سین ای و انتشارات کتاب‌های کودک مک میلان، حمایت مالی این نمایشگاه را به عهده گرفته‌اند.  

 

تصاویر اصلی کتاب خرس قهوه ای

 

خرس قهوه‌ای همه جا

همچنین در جشن پنجاه‌سالگي كتاب «خرس قهوه‌اي، خرس قهوه‌اي چه مي‌بيني؟»، اريك كارل شخصيت‌هاي مشهور كتاب را به خيابان‌هاي اصلي و فضاهاي بيرون شهر آمهرست روانه می‌کند. اين نمايشگاه خاص و ويژه که از ۱۳ آگوست برابر با ۲۳ مرداد برگزار شده است و تا ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶ برابر با ۲۶ مهر به طول می‌انجامد، با تكنيك پاپ آپ يا برجسته‌سازي، تصویرهای كلاژ اريك كارل را به برخي از رستوران‌ها، مدرسه‌ها و مرکزهای تفريحي مشهور آورده است.

 

خرسه قهوه ای

برگردان:
بهار اشراق
Submitted by editor71 on