انتشار فراخوان جایزه ادبی «اروند»

فراخوان نخستن دوره‌ی جایزه‌ی ادبی «اروند» (ویژه‌ی داستان کوتاه) در دو بخش بزرگسال و استعداد نوجوان منتشر شد.

جایزه‌ی ادبی «اروند» ویژه‌ی داستان کوتاه است و در دو بخش بزرگسال و نوجوان برگزار می‌شود. طبق فراخوان این جایزه، در بخش بزرگسال هر نویسنده می‌تواند یک داستان به دبیرخانه ارسال کند؛ داستانی که پیشتر چاپ نشده و جایزه‌ای نگرفته باشد.

داستان‌های بخش بزرگسال باید در فضای شهرهای آبادان، خرمشهر و محدوده‌ی اروند اتفاق افتاده و با ویژگی‌های این مناطق گره خورده باشند. جغرافیای شهری، معماری شهری (نمادها و نشانه‌ها)، فرهنگ و خرده‌فرهنگ‌های بومی، دفاع مقدس، دوره‌های مختلف تاریخی، مکان‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی و زندگی روزمره از جمله مضامینی است که نویسندگان می‌توانند به آن‌ها توجه داشته باشند.

نویسندگان بخش استعداد نوجوان (۱۸-۱۲ سال) باید متولد، ساکن یا بزرگ‌شده‌ی شهرهای آبادان، خرمشهر و محدوده‌ی اروند باشند و می‌توانند با دو داستان در جایزه شرکت کنند؛ موضوع آثار در این بخش آزاد است.

در بخش داستان کوتاه بزرگسال، به داستان‌های اول تا سوم و نیز پنج داستان برگزیده، جایزه نقدی تعلق می‌گیرد. هشت نویسنده نوجوان نیز با جوایز نقدی برگزیده یا تقدیر می‌شوند.

مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آبان ۹۵ است و اختتامیه جایزه در دی‌ماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات بیشتر و ارسال داستان‌های خود به سایت www.dastanarvand.com مراجعه کنند.

منبع
خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on