رونمایی و بررسی مجموعه «داستان‌هایی برای فکر کردن»

مراسم رونمایی از مجموعه «داستان‌هایی برای فکر کردن» ترجمه زهرا یوسفی راد و حسین شیخ‌رضایی به همراه بررسی این آثار در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

در رونمایی و بررسی این مجموعه ۱۳ جلدی، حسین شیخ‌رضائی، دبیر مجموعه، سحر ترهنده، مدیر کتاب‌های طوطی (بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)، روح‌الله کریمی و سعید ناجی، اعضای هیات علمی گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی حضور خواهند داشت.

مجموعه ۱۳ جلدی «داستان‌هایی برای فکر کردن» شامل داستان‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های مختلف با تصاویری است که به ابعاد مختلف «روابط انسان» می‌پردازد و عناصر به کار رفته در آن، همگی خواننده را به سفری در جهان تفکر و فلسفه می‏‌برد.

پیش از این، حسین شیخ‌رضائی، پژوهشگر، مترجم و دبیر  این مجموعه، در گفت‌وگو با ایبنا درباره‌ی بخش‌های مختلف هر کتاب گفته است: نظم بسیار خوبی در این کتاب‌ها وجود دارد.

در هر کتاب ابتدا داستان مطرح می‌شود سپس در بخش «درباره داستان» توضیحاتی راجع‌ به داستان اساطیری و منبع و محلی که اسطوره از آن شکل گرفته، ارائه می‌شود.

سپس در بخش «درباره‌اش فکر کنیم» مفهوم فلسفی داستان به کودک معرفی می‌شود و این مفهوم کاملا به صورت غیرمستقیم و در قالب تعدادی سوال مطرح می‌شود.

سپس تعدادی سوال وجود دارد که در کلاس‌های فلسفه برای کودکان می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و موضوع بحث را به کودکان ارائه ‌دهد.

مراسم رونمایی و بررسی مجموعه «داستان‌هایی برای فکر کردن» عصر چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سرای اهل قلم خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲، طبقه همکف برگزار می‌شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت انتشارات فاطمی به آدرس www.fatemi.ir مراجعه کنید.

 

 

Submitted by editor71 on