آثار ایرانی راه یافته به مسابقه‌ی تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۷ اعلام شدند

هیات داوران مسابقه‌ی تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۷ در ایران، آثار ۱۵ تصویرگر ایرانی را برای ارسال به این رقابت انتخاب کردند.

هیات داوران این مسابقه در ایران، متشکل از فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور، علی بوذری، زهره قائینی و سحر ترهنده پس از بررسی ۱۰۰ اثر، آثار راه‌یافته به این جشنواره را اعلام کردند.

بر این اساس، «بنفشه‌های عمونوروز» (نوشین صفاخو، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان)، «ضحاک» (فرشید شفیعی، نشر نظر)، «ساندویچ ساز مو دم اسبی باف» (آمنه اربابون، نشر افق)، «خوش به حال من» (میثم موسوی، کانون)، «شب یلدا» (محمدعلی بنی‌اسدی، کانون)، «گلستان» (رضا داوند، کانون)، «چی بپوشم» (محبوبه یزدانی، انشارات فاطمی)، «ازدواج با خورشید» (حمیده خسرویان، انتشارات فاطمی)، «چرا آواز می‌خوانی زنجره» (نگین احتسابیان، انتشارات فاطمی)، «کلاه حصیری» (میترا عبداللهی، نشر افق)، «یک روز، یک ماهی» (حسن عامه کن، کانون)، «من یک گوزن بودم» (نرگس محمدی، نشر افق)، «وسط راهرو تاریک» (غزاله بیگدلو، هوپا)، «پرنده، پسرک و قطار » (راشین خیریه، کانون)، «سه فرشته با بال‌های طلایی و چشمان آبی» (علیرضا گلدوزیان، کانون) کتاب‌های منتخب این دوره‌اند.

پیش از این کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی شورای کتاب کودک - که نمایندگی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) را در ایران برعهده دارد – برای دریافت این آثار تا روز ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ مهلت تعیین کرده بود که پس از پایان این مهلت هیات داوران با حضور مدیر انتشارات و بخش گرافیک کانون، نورا حق‌پرست به بررسی این آثار پرداختند.

بر اساس این خبر، جوایز این دوره از نمایشگاه شامل یک جایزه بزرگ به ارزش ۳۰۰۰ دلار آمریکا، پنج سیب طلایی به ارزش ۱۵۰۰ دلار آمریکا، پنج مدال ویژه  BIBبه ارزش ۱۰۰۰ دلار آمریکا است. همچنین برنده جایزه اول می‌تواند در نمایشگاه بعدی BIB به صورت مستقل شرکت کرده و آثار خود را به صورت ویژه نمایش دهد.

در عین حال، هیئت داوری بین‌المللی BIB این اختیار را دارد که لوح تقدیر این هیئت را به موسس‌های انتشاراتی که برای توسعه نوآوری، کتاب‌های کودکان با کیفیت بالا فعالیت کرده‌اند، اهدا کند.

گفتنی است که این جشنواره و نمایشگاه تابستان ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on