باغ کتاب تهران گشایش یافت

باغ کتاب تهران به عنوان بزرگ‌ترین پردیس فرهنگی کشور، عصر دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۶ گشایش یافت.

 

باغ کتاب

مراسم افتتاحیه باغ کتاب تهران

 

باغ کتاب تهران با مساحت حدود ۶۵ هزار مترمربع در شمال اراضی عباس‌آباد و در حاشیه بزرگراه حقانی واقع شده که در مجاورت فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کتابخانه ملی ایران و باغ‌موزه دفاع مقدس قرار گرفته و مجموعه‌ بزرگ فرهنگی را شکل داده است.

باغ کتاب تهران در ۴ بلوک اصلی طراحی و تفکیک شده است. بلوک A شامل فروشگاه دائمی و موضوعی کتاب است، بلوک B مشتمل بر گذر فرهنگ است که ورودی‌های اصلی، دالان شگفت‌انگیز و انبار در آن قرار دارد، بلوک C شامل آمفی‌تئاتر روباز، آمفی‌تئاتر اصلی، نگارخانه و فروشگاه محصولات فرهنگی است و بلوک D نیز مشتمل بر نمایشگاه تخصصی، سالن کودک و نوجوان و کارگاه‌های کودکان و نوجوانان است. افزون بر ۴ بلوک اصلی باغ کتاب تهران، این پردیس فرهنگی، استریو، بلوار، نمازخانه، رستوران و دریاچه را نیز شامل می‌شود.

 

باغ کتاب تهران

 

بخش‌های گوناگون باغ کتاب تهران

  • بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی جهان در دو بخش کودک و بزرگ‌سال با ۲۵ هزار مترمربع زیربنا که ۴۰۰ هزار جلد کتاب در ۷۰ هزار عنوان در آن عرضه شده است
  • پردیس بزرگ علمی کودک و نوجوان با وسعت ۱۲ هزار مترمربع به عنوان یک شهربازی علمی دو بخش کودک و نوجوان
  • بزرگ‌ترین گالری هنری کشور با مساحت ۱۷۰۰ مترمربع به عنوان فضایی برای عرضه آثار هنری از جمله نقاشی و هنرهای تجسمی
  • باشگاه رباتیک که اعضای آن می‌توانند دوره‌های تخصصی هوش مصنوعی بگذرانند و اطلاعات خود را با سایر اعضا در این باشگاه و باشگاه‌های مشابه در اقصی نقاط جهان به اشتراک بگذارند.

باغ كتاب برای همه گروه‌های سنی از خردسال تا بزرگ‌سال در نظر گرفته شده است که در آن علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌هایی با موضوع‌هایی در تمامی محورها بیابند.  

باغ كتاب همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ برای بازديد علاقه‌مندان داير خواهد بود.

 

باغ کتاب تهران

 

باغ کتاب تهران

 

حضور کودکان

 

باغ کتاب تهران

 

 

Submitted by editor71 on