وزن نوزادان در هنگام تولد با زندگی مادر در فضای سبز افزایش می‌دهد

عنوان لاتین:
Green spaces found to increase birth weight

بر اساس پژوهش‌های انجام شده، اگر مادران هنگام بارداری در نزدیکی فضای سبز زندگی کرده باشد، وزن نوزادان در هنگام تولد افزایش خواهد داشت.

این پژوهش با عنوان «فضاهای سبز و نتایج بارداری نامطلوب» در مجله‌ پزشکی کار و محیطی منتشر شده است.

تیم پژوهشگران این پژوهش، با هدف مشخص کردن تاثیر فضای سبز در طول دوران بارداری مادر و نتیجه آن در تولد نوزاد، ۴۰ هزار زایمان را ارزیابی کرده‌اند.

وزن نوزادان در هنگام تولد

بر همین اساس پروفسور مایکل فریجر اظهار داشت: «ما دریافتیم افزایش فضای سبز در اطراف خانه، موجب افزایش قابل توجه وزن نوزادان در هنگام تولد شده است و ریسک تولد نوزادان با وزن پایین را کاهش می‌دهد.

«این پژوهش نخستین پژوهشی است که درباره موضوع وزن نوزادان در هنگام تولد، خارج از آمریکا و اروپا انجام شده است و همچنین نخستین پژوهشی است که رابطه میان فضای سبز و وزن کم نوزادان در زمان تولد را گزارش می‌کند.»

ارزیابی اقتصادی اجتماعی محلات نیز نشان داد کم‌وزن‌ترین نوزادان در محلاتی که از نظر اقتصادی محروم هستند و دسترسی کمی به فضای سبز دارند متولد می‌شوند.

فضاهای سبز شامل پارک‌ها، باغ‌ها و حتی قبرستان‌ها، مناطقی هستند که پوشیده از چمن، درختان‌، بوته‌ها و گیاهان دیگر هستند. به گفته پروفسور فریجر، در پژوهش تاثیر فضای سبز بر وزن نوزادان در هنگام تولد نرم‌افزار سنجش از راه دور مورد استفاده‌ تیم پژوهش به آن‌ها اجازه داده است فضاهای سبز کوچک مانند درختان یا چمن کاری‌های کنار خیابان را نیز در نظر بگیرند.

مقالات بیشتر درباره کودک و محیط‌زیست:

برگردان:
صفورا زواران حسینی
ویراستار:
Green spaces found to increase birth weight
Submitted by editor71 on