آلفونس اُبری

آلفونس اُبری (سوئدی: آلفونز أبرگ) شخصیت داستانی است که توسط نویسنده گونیلا برگسترم سوئدی در سال ۱۹۷۲ خلق شد . آلفونس پسربچه‌ای‌ است که با پدر کمی سربه هوا و دست و پا چلفتی‌اش در حومه‌ی شهر زندگی می‌کند. در این داستان‌ها آلفونس با انواع و اقسام موقعیت‌های عادی و روزمره مواجه می‌شود و از تک‌تک رویدادهای عادی زندگی لذت می‌برد. گاهی داستان به قلمرو فانتزی نزدیک می‌شود و شخصیت‌های خیالی و هیولاها وارد داستان می‌شوند.

آلفونس اُبری

آلفونس وقتی بچه تر بود یک دوست خیالی به نام مالکوم داشت که فقط خودش آن را می‌دید. اما حالا او دو دوست صمیمی به نام‌های او میلا و ویکتور دارد. او هم‌چنین یک گربه به نام پازل دارد.

آلفونس اُبری

کتاب‌های آلفونس اُبری

آلفونس اُبری

خرید مجموعه کتاب‌های آلفونس

خانه فرهنگ آلفونس اُبری

«خانه فرهنگ آلفونس اُبری» هر روز پذیرای شمار زیادی از کودکان و بزرگ سالانی است که همواره به دنبال فعالیت های سرگرم کننده و البته خلاق هستند. این خانه در شهر گوتنبرگ سوئد، در پارکی در مرکز همین شهر به نام «انجمن گیاه شناسی» قرار دارد.

در خانه ی فرهنگ آلفونس اوبری فعالیت های فرهنگی در گونه های مختلف و با کیفیت بالا برگزار می شود. در این مکان، روزانه ۳ تا ۴ برنامه اجرا می شوند که دست کم دو تای آن نمایش اند. این خانه با همه ی سازمان های فرهنگی کودکان ارتباط دارد.

برای آشنای بیشتر با خانه فرهنگ آلفونس اُبری روی نوشته آبی رنگ کلیک کنید.

آلفونس اُبری

برای دست‌یابی به اطلاعات بیشتر درباره‌ی آلفونس ابری به سایت رسمی آن به ادرس www.alfons.se مراجعه کنید.

در اواخر دهه ۱۹۷۰ تولید سریال کارتونی آلفونس ابری با اقتباس از چند کتاب به کارگردانی پر آلن صورت گرفت. بین سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۲ ،۱۳ قسمت تقریبا ۱۰ دقیقه‌ای از این مجموعه تولید شد. در سال ۱۹۹۴، سه قسمت کوتاه دیگر از این مجموعه پخش شد.

در ادامه می‌توانید انیمیشن کتاب ای آلفونس ابری ناقلا را ببینید.

Submitted by editor on