تصویرگر ایرانی، برنده برنامه یک ماه اقامت در کتابخانه عمومی تورنتو

ناهید کاظمی، تصویرگر ایرانی ساکن کانادا برنده برنامه یک ماه اقامت یوآن فیتزجرآلد در کتابخانه عمومی تورنتو شد.

برنامه اقامت یک تصویرگر در کتابخانه در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد. این برنامه به افتخار یوآن فیتزجرآلد یکی از تصویرگران مطرح ادبیات کودکان کانادا که در سال ۲۰۱۱ از دنیا رفت نام‌گذاری شده است و برگزار می‌شود و فرصتی است برای تصویرگران کتاب کودک تا به مدت یک ماه در کتابخانه عمومی کانادا حضور داشته باشند و برنامه‌هایی را برای کودکان و بزرگسالان اجرا کنند.

 ناهید کاظمی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در هنرهای تجسمی (نقاشی) از دانشگاه هنر تهران است و طراحی، تصویرگری و طراحی گرافیک در دانشگاه سوره در ایران آموخته است. او تاکنون ۶۰ عنوان کتاب برای کودکان و بزرگسالان تصویرگری کرده که در ایالات متحده آمریکا، انگلستان، اسلوونی و ایران منتشر شده‌اند. در کانادا هم دو ناشر گرندوود و انیک پرس (Annick Press) کتاب‌هایی از او منتشر کرده‌اند. ناهید کاظمی در سال ۲۰۱۴ به کانادا نقل مکان کرد و در مونترال زندگی می‌کند.

قرار است کاظمی در طول اقامت خود در ماه اکتبر در شعبه شمالی كتابخانه عمومی تورنتو برای دانش‌آموزان، کلاس‌های هنری و برای بزرگسالان و نوجوانان کارگاه‌های شبانه برگزار کند. کاظمی همچنین در دانشکده‌ها و کالج‌ها برای دانشجویان هنر سخنرانی خواهد کرد.

این برنامه با همکاری شعبه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان کانادا به همراه کتابخانه عمومی تورنتو و شورای کتابخانه‌های شهری کانادا برگزار می‌شود.

اثر ناهید کاظمی

نویسنده
شبنم عیوضی
Submitted by editor3 on