نخستین گروه سفیران «با من بخوان» کار خود را آغاز می‌کنند

گروه آموزش برنامه «با من بخوان» با هدف تداوم اجرای این برنامه در مناطق زیرپوشش، نخستین گروه سفیران «با من بخوان» را آموزش می‌دهد.

اکنون با اجرای چندساله با من بخوان در برخی مناطق، این برنامه توانسته شماری از آموزگاران توانمند در هر منطقه را برای گسترش با من بخوان و ترویج خواندن آموزش دهد. بدین ترتیب نیروهای بومی از این پس اجرای برنامه با الگوهای تعریف‌شده را در منطقه خود ادامه می‌دهند.

 

سفیران با من بخوان

 

بر این اساس، برنامه «با من بخوان» با کمک گروه سفیران خود در هر منطقه با ارسال کتاب‌های باکیفیت، نظارت دائم و مستقیم بر سفیران و برگزاری دوره‌ای کارگاه‌های تکمیلی برای ایشان و همچنین بازدید از فعالیت‌های آنان، به اجرای «با من بخوان» در مناطق زیرپوشش خود تداوم می‌بخشد.

آموزش سفیران از سال ۱۳۹۶ با گزینش پانزده آموزگار از میان آموزگاران زیر پوشش «با من بخوان» در استان خراسان جنوبی به‌عنوان نخستین منطقه آغاز شده است. تاکنون ۲۵ سفیر دیگر نیز از چهار منطقه زیرپوشش برنامه شامل زابل، سراوان، فنوج، و عشایر زاهدان به این گروه پیوسته‌اند و آموزش‌های لازم را برای ترویج کتابخوانی و آموزش خلاق سواد پایه بر اساس الگوی «با من بخوان» فراگرفته‌اند. سیزده مربی و آموزگار برنده جایزه «جبار باغچه‌بان، همزاد سیمرغ» در دومین همایش دوسالانه «با من بخوان» نیز از دیگر سفیران این برنامه خواهند بود.  

 

آموزش سفیران با من بخوان

آموزش سفیران با من بخوان

 

از ویژگی‌های آموزگاران و مربیانی که به‌عنوان سفیر «با من بخوان» گزینش شده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این افراد در تمام سال‌هایی که زیر پوشش برنامه بوده‌اند، آن را به‌راستی باور کرده و الگوهای این برنامه را به‌خوبی فراگرفته‌اند و با حضور یا بدون حضور و نظارت مستقیم گروه آموزش «با من بخوان»، روش‌های برنامه را در کلاس‌های درس، به‌خوبی و به‌درستی به کار گرفته‌اند. این افراد با اجرای چندساله برنامه به شناختی از رویکردهای با من بخوان دست پیدا کرده‌اند که اکنون می‌توانند اصول آن را به درستی به افراد دیگر انتقال دهند.
  • همچنین این افراد ترویج کتابخوانی و آموزش خلاق بر اساس الگوی «با من بخوان» را تنها به آموزش دانش‌آموزان کلاس خود محدود نکرده‌اند؛ بلکه به مناطق و مدرسه‌های دیگر و حتی خانواده‌ها و میان همکاران نیز برده‌ و افراد فعالی در این زمینه بوده‌اند.

پیش‌برد کار در مناطق از سوی سفیران مزیت‌های بسیاری برای برنامه «با من بخوان» و نیز آموزگاران و دانش‌آموزان این منطقه‌ها خواهد داشت. با سپردن بخش‌هایی از اجرای برنامه به سفیران، افزون بر افزایش ظرفیت اجرایی با من بخوان، نیروهای بومی از نظر شناخت و تجربه توانمند می‌شوند و می‌توانند با خروج آموزشگران با من بخوان از منطقه گسترش و پایداری آن را تضمین کنند. همچنین سفیران با من بخوان به علت نزدیکی به محل اجرای پروژه‌ها امکان سرکشی و بازدیدهای بیشتری از مدرسه‌ها و دانش‌آموزان زیر پوشش خواهند داشت.

 

کارگاه سفیران با من بخوان

 

 

 

نویسنده
رسانه با من بخوان
Submitted by editor71 on