باغ موزه پیتر خرگوشه

باغ پیتر خرگوشه

کشور: انگلستان

باغ موزه پیتر خرگوشه ،  باغ کوچک اما بی‌نظیری است که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد تا یک بخش جدید و فوق‌العاده را به نمایشگاه اضافه کند و فضای درونی جاذبه ما را برجسته کند.

باغ، داستان بئاتریکس پاتر دانشمند علوم طبیعی را می‌گوید و طوری طراحی شده است که ماهیت دنیای بئاتریکس پاتر را تسخیر کند. از کاهویی که بنجامین بانی آن را گاز می‌زد تا آن بوته انگورفرنگی که وقتی پیتر سعی می‌کرد از دست آقای ام. سی. گرگور فرار کند، در تور آن گیر افتاد.

باغ موزه پیتر خرگوشه

خرید مجموعه دنیای پیتر خرگوشه و دوستان

باغ توسط ریچارد لوکاس، برنده مدال طلای چلسی آر. اچ. اس.، طراحی شد. او تعدادی از صحنه‌های باغ، از داستان‌های زیبای خانم پاتر، را در این فضای آزاد بی‌نظیر بازسازی کرد. ریچارد جست‌وجوی سراسری برای ریشه‌یابی گونه‌های مناسب غیرمعمول و سنتی میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان و گل‌ها را آغاز کرد. ریچارد این‌گونه توضیح می‌دهد: «من تصاویر و متن باغ بئاتریکس پاتر را مطالعه کردم تا میوه‌ها، سبزیجات و گل‌های مختلف را بررسی کنم که آن‌ها را در طراحی خود در نظر بگیرم و بفهمم که او چه گونه‌هایی را در دوره زندگی خود می‌شناخت.»

در جاذبهها گشتوگذار کنید

به دنیای جاذبه بئاتریکس پاتر خوش آمدید. ما توصیه می‌کنیم ۴۵ دقیقه تا یک ساعت از تور پیاده‌روی خودگردان نمایشگاه و باغ، لذت ببرید و زمان کمی بیشتری را برای گشت‌وگذار در مغازه در نظر بگیرید و در اتاق چای از خودتان پذیرایی کنید!

باغ موزه پیتر خرگوشه

نقشه باغ موزه

  • منطقه ۱- مقدمه فیلم دنیای بئاتریکس پاتر

تجربه بئاتریکس پاتر با یک فیلم ۵ دقیقه‌ای شروع می‌شود که به شما، نویسنده و داستان‌ها و تصاویرش را معرفی می‌کند. درهای اتاق فیلم به سوی نمایشگاه اصلی باز می‌شود، جایی که مناظر و صداهای شخصیت‌های بسیار دوست‌داشتنی بئاتریکس پاتر به‌طور جادویی به زندگی بازگشته‌اند.

 

باغ موزه پیتر خرگوشه

  • منطقه ۲- بیشه‌زار جنگل جمیما اردک تالاب و زیرزمین خانه آقای تاد

از فیلم، به سوی بیشه‌زار جنگل جمیما قدم بردارید و از میان درخت‌ها، آقای تاد را در خانه تامی بروک و خوک‌ها از داستان «بچه خوک آرام»، ببینید. این نمایشگاه صحنه‌های 3D از داستان‌های بئاتریکس پاتر را ترسیم می‌کند، نورپردازی جوی، صداهای واقعی و بوهایی که شما را مستقیماً به صفحات داستان‌های زیبای او می‌برد.

باغ موزه پیتر خرگوشه

  • منطقه ۳- باغ پیتر خرگوشه

باغ پیتر خرگوشه باغ نمایش کوچکی است و به‌گونه‌ای طراحی شده است که ماهیت دنیای بئاتریکس پاتر را تسخیر کند. از کاهویی که بنجامین بانی آن را گاز می‌زد تا آن بوته انگورفرنگی که وقتی پیتر سعی می‌کرد از دست آقای ام. سی. گرگور فرار کند، در تور آن گیر افتاد. تماشای مجسمه برنزی زیبا را فراموش نکنید که از منبع الهام کتاب‌های پاتر حکایت می‌کند و آن را به نسل خوانندگان داده است. این مجسمه رها شدن ۳ بچه از پیکر جمیما اردک تالاب را به نمایش می‌گذارد.

باغ موزه پیتر خرگوشه

باغ موزه پیتر خرگوشه

  • منطقه ۴ – از آشپزخانه خانم تیگی وینکل دیدن کنید

به داخل نمایشگاه برگردید و ماجراجویی‌های ناتکین سنجاب و خانم تایتل موس را دنبال کنید و نمایش درامی را ببینید که داستان خرگوشِ بدِ خشن را بازگو می‌کند. سپس به آشپزخانه تیگی وینکل سری بزنید و لباس‌های تازه شسته را ببویید. یک فرصت عکاسی عالی برای کوچولوهای خانواده!

باغ موزه پیتر خرگوشه

باغ موزه پیتر خرگوشه

  • منطقه ۵- آقای جرمی ماهیگیر روی قایق برگ زنبق آبی خود

همان‌طور که می‌پیچید، چیزهای بیشتری برای دیدن وجود دارد. به آن‌چه که جانی، موش شهری در روستا انجام داد، پی ببرید و هانکا مونکا و تام شستی را در مهدکودک خود در زیر کفپوش کشف کنید. مراقب آقای جرمی ماهیگیر روی قایق برگ زنبق آبی خود باشید!

باغ موزه پیتر خرگوشه

  • منطقه ۶ – پیاده‌روی مجازی

در روستای محبوب بئاتریکس پاتر به صورت مجازی قدم بزنید. با استفاده از پرتوافکنی کامپوتری، می‌توانید سفری کنید به مکان‌هایی که الهام‌بخش کارهای خانم پاتر بودند. مناظر ۳۶۰ درجه و توضیحاتی که در حین فیلم داده می‌شود، هر صحنه را وارد زندگی می‌کند. همچنین به تماشای یک فیلم کوتاه از داستان خانم هلیس بنشینید و از جدول تعاملی زمانی، داستانِ زندگیِ بسیار جالبِ نویسنده را دنبال کنید.

باغ موزه پیتر خرگوشه

  • منطقه ۷- گلخانه آقای مک گرگور و داستان پیتر خرگوشه

وارد گلخانه آقای مک گرگور شوید، گوجه‌فرنگی‌ها را ببویید و کشف کنید چه چیزی زیر گلدان‌های گیاهان و سینی‌های بذر کمین کرده است. سپس به باغ زیبا و پر تلالو پیتر خرگوشه قدم بگذارید و بیشتر در مورد ماجراجویی‌های پیتر و پسر عمویش بنجامین پی ببرید.

باغ موزه پیتر خرگوشه

  • منطقه ۸- مغازه بئاتریکس پاتر

هنگامی که از نمایشگاه خارج می‌شوید، فرصت بازدید از فروشگاه را از دست ندهید و کمی از جادوی پاتر را با خود به خانه ببرید. فروشگاه، گنجینه گران‌بهایی از هدایای الهام‌گرفته از پیتر خرگوشه و دوستانش است. همچنین در این حوالی، فروشگاه مهدکودک افسانه‌ای ما مملو از تعداد بسیار زیادی هدایای ستودنی کودکان است. اگر فرصتی داشتید، فراموش نکنید که سری به اتاق چای بزنید!

باغ موزه پیتر خرگوشه

 

برگردان:
آذین بذرافشان
Submitted by editor on