پشتیبانی تصویرگران کتاب‌های کودکان از جنبش محیط زیستی دانش‌آموزان

گروهی از تصویرگران کتاب کودکان به دعوت اما رینولدز تصویرگر و نویسنده انگلیسی با خلق شخصیت‌هایی که پلاکاردهایی را با شعارهای محیط زیستی در دست داشتند، راهپیمایی مجازی را به راه انداختند و با جنبش «جوانان برای اقلیم» اعلام همبستگی کردند.

در این کمپین تصویرگران بسیاری از سراسر دنیا از جمله اندونزی، کلمبیا، امریکا، دانمارک، انگلستان، روسیه، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، مکزیک و تایوان شرکت کردند و آثارشان را برای اما رینولدز فرستادند که ۲۴ اسفند همزمان با راهپیمایی دانش‌آموزان ویدیوی ساخته شده از آن آثار را به نمایش گذاشت.

اما رینولدز در سایت خود اعلام کرده است که این کمپین همچنان ادامه دارد و تصویرگران علاقمند می‌توانند آثار خود را با هشتگ @KidLit4Climate در حساب توتیتر و اینستاگرام خود منتشر کنند تا به مرور زمان در صفحه کمپین منتشر شود.

«جوانان برای اقلیم»، جنبشی دانش‌آموزی است که با الهام از گرتا تونبرگ دانش‌آموز سوئدی به راه افتاده است. دانش آموزان هر جمعه به جای حضور در کلاس درس به خیابان‌ها می‌آیند تا اعتراض خود رابه سیاست‌های ضد محیط‌زیستی اعلام کنند. تظاهرات جمعه ۲۴ اسفند یکی از بزرگترین گردهمایی دانش‌آموزان بود که با حضور دانش‌آموزان صد کشور جهان برگزار شد. کارشناسان بسیاری هم از چندین کشور اروپایی با امضا بیانیه‌‌ای از جنبش «جوانان برای اقلیم» پشتیبانی کرده‌اند.

چند نمونه از آثار تصویرگران

جنبش محیط زیستی دانش‌آموزان

جنبش محیط زیستی دانش‌آموزان

جنبش محیط زیستی دانش‌آموزان

واکنش دانش آموز ۱۶ ساله سوئدی به شکست سیاستمداران جهان در حفاظت از محیط زیست

نویسنده
شبنم عیوضی
Submitted by editor3 on