هفت اسب هفت رنگ در فهرست کتاب‌های برتر تصویری جهان

امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت کتاب هفت اسب، هفت رنگ نوشته محمد هادی محمدی و تصویرگری نوشین صفاخو با قرار گرفتن در فهرست کتاب‌های برتر تصویری جهان و معرفی به ناشران بین‌المللی و علاقمندان کتاب کودک موفقیت دیگری را در سطح بین‌المللی از آن خود کرد.

این فهرست که ۱۰۰ عنوان از کتاب‌های برتر تصویری را در خود جای می‌دهد از سوی پایگاه یا پلاتفرمی به نام dPICTUS تهیه می‌شود. این پایگاه در سال ۲۰۱۸ از سوی سم مک‌کالن (تصویرگر، نویسنده و طراح) و جان مک‌کالن (طراح و توسعه‌دهندهٔ وب) در انگلستان پایه‌گذاری شد و تاکنون با همکاری شماری از هنرمندان و کارشناسان کتاب‌های تصویری از سراسر جهان به کار خود ادامه داده است. هدف این پایگاه فراهم کردن بستری مناسب و مطمئن برای معرفی کتاب‌های تصویری برجسته جهان به تمام دوستداران کتاب و ناشران جهان است. دی پیکتوس از راه نمایشگاه مجازی، فرصتی در اختیار تصویرگران و هنرمندان کتاب‌های تصویری برگزیده قرار می‌دهد تا دربارهٔ فرآیند آفرینش خود توضیحاتی ارائه دهند. برای تهیه این فهرست ابتدا ناشران معتبر جهان کتاب‌های تصویری برگزیده خود را به پایگاه دی پیکتوس معرفی می‌کنند. سپس کارشناسان این پایگاه از میان کتاب‌های معرفی شده، بهترین‌ها را بر می‌گزینند و در این فهرست قرار می‌دهند.

هفت اسب هفت رنگ در فهرست کتاب‌های برتر تصویری جهان

خرید کتاب «هفت اسب هفت رنگ»

امسال ناشر معتبر و خوش نام هلندی، کوئرویدو Querido که کتاب هفت اسب هفت رنگ را با عنوان «دخترک و هفت اسب اش» در هلند منتشر کرده است، با معرفی این کتاب به پایگاه دی پیکتوس، سبب شد تا این کتاب به فهرست ۱۰۰ کتاب تصویری برتر جهان راه یابد.

کتاب هفت اسب هفت رنگ در ایران از سوی انتشارات موسسهٔ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به انتشار رسیده است. برای اطلاعات بیشتر به معرفی این کتاب در کتابک مراجعه کنید:

«معرفی کتاب هفت اسب، هفت رنگ»

برگردان:
نرگس پرسنده‌خیال
Submitted by admin on