کارگاه دوروزه نمایش برای کودکان آذرماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان کارگاه «نمایش برای کودکان» را در دو روز برگزار می‌کند. این کارگاه ویژه آموزگاران، مربیان، کتابداران و پدران و مادران است.

اجرای نمایش از فعالیت‌های بسیار موثری است که می‌توان پس از بلندخوانی کاب انجام داد و باعث یادگیری هرچه بیشتر کودکان می‌شود.

کودکان با گفت‌وگو درباره کتاب و اجرای نمایش آن لذت بیشتری می‌برند و با محتوا و جزئیات کتاب بیشتر آشنا می‌شوند.

اجرای نمایش به عنوان فعالیت پس از بلندخوانی کتاب، کودکان را ترغیب می‌کند به دنبال کتاب‌ها و داستان‌های مختلفی برای اجرای نمایش باشند که در پی آن با کتاب‌های متنوع آشنا می‌شوند، دایره واژگانشان بیشتر می‌شود و اعتمادبه‌نفس و مهارت سخن گفتن آنان افزایش می‌یابد.

سرفصل‌های کارگاه:

این کارگاه در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود و در آن روش‌های گوناگون اجرای نمایش، پس از بلندخوانی کتاب برای کودک، آموزش داده می‌شود.

  • تئوری، بدن و بیان
  • چگونگی ساخت عروسک انگشتی و صحنه‌سازی
  • چگونگی ساخت ماسک و اجرای نمایش
  • معرفی چند تکنیک نمایش عروسکی
  • ساخت عروسک دستکشی، صحنه‌سازی و اجرای نمایش
  • نمایش فیلمی از تجربه‌های مربیان و آموزگاران از اجرای فعالیت‌های کارگاه در کلاس درس

لازم به ذکر است تمامی ابزار و لوازم کارگاهی مورد نیاز در بخش عملی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

ثبت نام

هزینه این کارگاه ۲۵۸ هزار تومان است که در روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 آذر ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۹ تا ۱۵ در خانه «با من بخوان» و آموزش خلاق خانواده مافی واقع در تهران، خیابان جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان بیست و دوم، پلاک ۹، زنگ ۱ برگزار خواهد شد. لطفا برای حفاظت از محیط زیست لیوان شخصی خود را هنگام حضور در کارگاه به همراه داشته باشید.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کارگاه می‌توانند با شماره ۹۱۹۸۷۱۰۳۶۴ تماس بگیرند یا درخواست خود را به تلگرام این شماره ارسال کنند و برای ثبت‌نام آنلاین به نشانی زیر مراجعه کنند:

ثبت‌نام در کارگاه

درباره سهیلا فلاح‌پور، آموزشگر کارگاه:

سهیلا فلاح‌پور، آموزشگر و کارشناس هنر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در برنامه «با من بخوان» و از اعضای رسمی خانه تئاتر (انجمن نمایشگران عروسکی) و شورای کتاب کودک است. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در دو رشته تئاتر و نقاشی گذرانده و سال‌ها در گروه بررسی تصویر شورای کتاب کودک و نوجوان فعالیت داشته است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به طراحی و برگزاری نمایشگاه و کارگاه هنر برای کودکان و والدین، طراحی صحنه و کارگردانی نمایش عروسکی برای کودک و نوجوان و همچنین تدریس تئاتر، نقاشی و ساخت سفال اشاره کرد.

کلیدواژه:
فرم ثبت‌نام:
Submitted by editor on