چه كنم تا فرزندم بتواند در برابر كودكان قلدر از خود دفاع كند؟

عنوان لاتین:
How Can I Help My Child Deal With a Bully
یک پیشنهاد برای پدر و مادرهایی که کودک شان ناچار است از خود در برابر کودکان قلدر دفاع کند:
  • پسرم از مدرسه متنفر است، چون دانش آموزی قلدر هر روز او را مسخره می کند و آزار می دهد برای کمک به او چه می توانم بکنم ؟

برای کودک، رویارویی با یک بچه ی قلدر آن هم در مدرسه، کار سختی است. به حرف ها و نگرانی هایش با دقت گوش دهید و به او بباورانید که درکش می کنید و احساس او طبیعی و منطقی است. به او دلگرمی دهید بدون این که فکر کند به احساسش بی توجه اید یا آن را نادیده گرفته اید.

وقتی کودک از احساسش می گوید، با تکرار جمله ی"من نگرانی ات را درک می کنم." به او اطمینان خاطر دهید. وقتی دلگرم شود که شما او را درک می کنید، بیشتر پذیرای کمک، پند و راهکارهای شما خواهد بود.

به او بگویید که گاهی بزرگسالان هم دچار نگرانی و دغدغه می شوند، اما راه هایی برای کاهش ترس و نگرانی وجود دارد. سپس راهکارهایی برای رویارویی با آدم های زورگو و قلدر پیشنهاد دهید، از جمله: بی توجهی به افراد زورگو و از کنارشان گذشتن، بدون نشان دادن واکنش یا استفاده از ترفند خنده و شوخی که راهکاری خوب در برابر قلدرهاست، چون در برابر بی تفاوتی رقیب شان زود عقب نشینی می کنند.

کودک را تشویق کنید درباره ی آنچه در مدرسه برایش پیش می آید، حرف بزند. خوب گوش کردن بهترین کمک به اوست. اگر چه کودکان می توانند خودشان از عهده ی مشکل شان با بچه های قلدر برآیند، همواره مراقب آن ها باشید. اگر مشکل همچنان ادامه پیدا کرد، موضوع را با آموزگار یا مشاور مدرسه درمیان بگذارید.

برگردان:
حمیده سلیمی
کلیدواژه کتابشناسی:
ترس,گفتگو,دانش آموز,مدرسه
Submitted by editor6 on