دعوت هستید به یک روز خراب‌کارانه، در رونمایی نمایشی مجموعه‌ رمان‌های راهنمای خرابکاری!

مجموعه‌ی سه جلدی راهنمای خرابکاری، به شهر، قانون‌های شهری و مفهوم شهروندی می‌پردازد. این مجموعه رمان تصویری تلاش می‌کند با زبانی طنز، نگاهی انتقادی، خلق شخصیت‌هایی خرابکار و موقعیت‌هایی متفاوت و هیجان‌انگیز، اهمیت رعایت قانون و حقوق شهروندی را نشان می‌دهد.

این رمان‌ها برای آموزش مفاهیم شهری، راهی متفاوت را انتخاب کرده‌اند. برای همین در نگاه اول، خرابکاری و زشتی رفتار شخصیت‌های داستان به چشم خواننده می‌آید و با شوخ طبعی، خواننده کودک و نوجوان را به سوی خود می‌کشانند اما در پایان کتاب، خواننده می‌بیند که سرانجام رعایت نکردن قانون‌ها و شلختگی و بی‌نظمی و خرابکاری، درهم ریختگی و شکست است و شهر بی‌معنا می‌شود بدون نظم و قانون.

این مجموعه رمان‌، تلاشی است برای آشنا و همراه کردن کودکان با شهر و قانون‌های شهری و مفهوم شهروندی. نگاه طنز این داستان‌ها، خواندن‌شان را شیرین می‌کند و خلق شخصیت‌ها و موقعیت‌های متفاوت، دل‌زدگی پیام‌های مستقیم را از میان می‌برد.

انتشارات خانه ادبیات، مجموعه رمان سه جلدی «راهنمای خرابکاری» را در سال 1398 با شمارگان هزار نسخه به نویسندگی عادله خلیفی و تصویرگری محمد باباکوهی منتشر کرده است.

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor on