کتاب تاک، چهار عنوان تازه از کتاب های ماکس فلت هاوس منتشر کرد

کتاب‌های داستانی تصویریِ «آقاکوچولو به یک دوست کمک می‌کند»، «آقاکوچولو خانه‌اش را از دست می‌دهد» «آقاکوچولو خوش‌بختی را پیدا می‌کند» و «پسر کوچک، ماهی بزرگ» به نویسندگی و تصویرگری «ماکس فلت‌هاوس»، چهار عنوان کتابی است که به‌تازگی بخش «انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان (کتاب‌های تاک)، منتشر کرده است.

ماکس فلت‌هاوس (۱۹۲۳ - ۲۰۰۵)، تصویرگر و نویسنده‌ شناخته‌شده‌ و پدیدآورنده‌ی مجموعه «کتاب‌های قورباغه»،‌ در شهر لاهه‌ کشور هلند به‌دنیا آمد. او که از خردسالی دوست داشت نقاشی کند و خودش قصه بسازد، در یک دوره‌ی بیست‌وپنج ساله، دوازده داستان درباره‌ی قورباغه و دوستانش نوشت و تصویرگری کرد.

ماکس فلت‌هاوس در سال ۲۰۰۴، برای مجموعه آثارش «جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن» را از آن خود کرد. جایزه هانس کریستین اندرسن با هدف بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان، هر دو سال یک‌بار، از سوی «دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان»، به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر که سهم ماندگاری در ادبیات کودکان جهان داشته باشند، اهدا می‌شود.

داستان‌های فلت‌هاوس درباره‌ی تجربه‌های کودکی و ارزش‌های زندگی برای کودکان سه سال به بالاست و تاکنون به بیش از چهل زبان در جهان منتشر شده است. در ایران نیز، پیش از این مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، پنج عنوان کتاب‌ «قورباغه دوست پیدا می‌کند»، «قورباغه و گنج»، «قورباغه می‌ترسد» و «قورباغه غریبه» و «قورباغه و آواز پرنده» فلت‌هاوس را با خرید حق کپی‌رایت منتشر کرده است.

«ویکتوریا فاتحی» و «توبا صابری و آرش برومند» این کتاب‌ها را به فارسی برگردانده‌اند و حق انتشار این کتاب‌ها با همکاری «آژانس کیا» از سوی ناشر اصلی آن «nurdsud»، به انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان (کتاب‌های تاک)، و برنامه «با من بخوان» اهدا شده است.

کتاب‌های داستانی تصویریِ آقاکوچولو به یک دوست کمک می‌کند، آقاکوچولو خانه‌اش را از دست می‌دهد، آقاکوچولو خوش‌بختی را پیدا می‌کند، و پسر کوچک، ماهی بزرگ، هریک با شمارگان 3000 نسخه منتشر شده، و مناسب برای خردسالان و کودکان و سه تا نُه سال است.

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor on