فهرست کتابک به مناسبت زادروز پیتر سیس، 21 اردیبهشت

۱۱ می زادروز« پیتر سیس»، نویسنده و تصویرگر (برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۲) می‌باشد. کتاب «همایش پرندگان» او بازنویسی است از «منطق الطیر» یکی از برجسته‌ترین آثار منظوم عرفانی سده‌ دوازده‌ام ایران که حق انتشار آن را برای کمک به برنامه «با من بخوان» که برنامه‌ای است برای ترویج کتابخوانی در مناطق محروم، در یک چاپ، به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان واگذار کرده است.

او درباره ورودش به دنیای ادبیات کودکان و تصویرگری برای کودکان می‌گوید: «ابتدا کتاب‌های دیگران را تصویرگری می‌کردم. سپس تصویرگری داستان‌های خودم را شروع کردم، داستان‌هایی در باره‌ دوران کودکی‌ام، درباره ترک خانه و کاوش در جهان. پس از مدتی متوجه شدم که نیازی به کشف قاره‌های جدید نیست، مردم می‌توانند در ذهن خود کاوش کنند.

حتی وقتی که در یک سلول زندانی شده‌اند و این کتاب‌ها می‌توانند خانه‌ من، زبان من و کشور من باشند. می‌توانم با فرزندانم و کودکان جهان، دنیای خیال‌پردازان و جویندگان و افرادی که شهامت دارند که متفاوت فکر کنند را به اشتراک بگذارم. کتاب‌ها پل‌هایی هستند که می‌توانند شما را به هر جایی ببرند.»

کتابک برای زادروز پیتر سیس کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

همایش پرندگان (تصویرگر و نویسنده)/ برای 9 تا 12 سال/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب همایش پرندگان/ خرید کتاب همایش پرندگان
خیال‌باف (تصویرگر)/ برای 9 تا 12 سال/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب خیال‌باف/ خرید کتاب خیال‌باف

 

پدیدآورندگان:
Submitted by skyfa on