فراخوان روز جهانی المر 1399

امسال روز المر را در خانه جشن می‌گیریم!

3 خردادماه 1399 برابر با 23 می 2020 روز جهانی «اِلمر» است. اما امسال روز المر با سال‌های گذشته کمی تفاوت دارد. امسال به مناسبت این روز از درون خانه‌ها با این شخصیت دوست‌داشتنی کتاب‌های کودکان همراه می‌شویم.

همانند سال‌های پیش، برنامه‌ی «با من بخوان» از شما دعوت می‌کند که در این روز کتاب‌های «المر» را برای کودکان بلندخوانی کنید و با انجام فعالیت‌هایی در پیوند با آن، روز المر را جشن بگیرید. اگر چه امسال امکان جمع شدن دور یک‌دیگر را نداریم اما می‌توانیم حال و هوای خانه‌ها را رنگارنگ‌تر از همیشه سازیم و با انجام فعالیت‌های مشترک از راه دور در جشن جهانی المر سهیم باشیم. چه فرصتی بهتر از جشن المر تا با وجود فاصله‌ی فیزیکی با هم همراه شویم، دوستی‌ها را ارج بگذاریم، و نشان دهیم که نیروی زندگی، امید، همدلی و نوع‌دوستی از بیماری و تنهایی نیرومندتر است و می‌تواند فاصله‌ها را پشت سر بگذارد.

پس لباس‌های رنگارنگ خود را به تن کنید و به روز فیل محبوب کودکان در سرتاسر جهان بپیوندید. کودکان در نقاط مختلف جهان هر ساله به همراه مادران و پدران، مربیان و آموزگاران‌شان این روز را به المر اختصاص می‌دهند و جشن المر را با هدف احترام گذاشتن به تفاوت‌ها و پذیرش دیگران همان‌گونه که هستند و درعین حال دوستی و برقراری ارتباط با یک‌دیگر برگزار می‌کنند.

برنامه‌ی «با من بخوان» در روزهای منتهی به روز المر فعالیت‌های مناسب این روز را معرفی و در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. شما هم می‌توانید فعالیت‌های متنوعی را در پیوند با این کتاب با کودکان انجام دهید و تجربه‌های خود را از این فعالیت‌ها و روز جهانی المر با هشتگ‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

#مارنگارنگ_هستیم #روزجهانی_المر #المر

#بلندخوانی_در_خانه #در_خانه_با_من_بخوان

#ElmerDay# Elmer

همچنین برای بازتاب فعالیت‌ها در صفحه‌ی اینستاگرام «ادبیات کودکان» و «با من بخوان»، لطفا نشانی این دو صفحه را در بخش توضیح درج کنید:

@koodaki_org

@khanak_org

«درباره‌ی مجموعه کتاب‌های «المر

المر، فیل رنگارنگ و محبوب همه فیل‌ها و کودکان دنیا، شخصیت اصلی مجموعه کتاب‌هایی با همین عنوان اثر دیوید مک‌کی است. مجموعه داستان‌های المر به بیش از چهل زبان ترجمه شده و از داستان‌های موردعلاقه‌ی کودکان در سراسر جهان است. انتشارات موسسه پروهشی تاریخ ادبیات کودکان نیز تا کنون ۶ عنوان از مجموعه کتاب‌های المر را با حق کپی‌رایت منتشر کرده است.

المر با دیگر فیل‌ها فرق دارد. همه‌ی فیل‌ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر کجا می‌رود، همه او را می‌شناسند. المر از این که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست. برای همین خود را به رنگ خاکستری در می‌آورد تا شبیه دیگران شود. مجموعه کتاب‌های «المر» به کودکان کمک می‌کند که خود را همان گونه که هستند بپذیرند و دوست داشته باشند. کودکان با خواندن این داستان‌ها و همراه شدن با این فیل شوخ‌طبع و دوست‌داشتنی به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند و به تفاوت‌ها احترام می‌گذارند.

کتاب المر فیل رنگارنگ

خرید کتاب‌ها و دیگر محصولات المر در سایت کتاب هدهد

درباره‌ی خالق مجموعه کتاب‌های «المر»

دیوید مک‌کی از نویسندگان و تصویرگران برجسته ادبیات کودک انگلستان است که در سال ۲۰۰۶ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شد. مک کی داستان «المر» را در سال ۱۹۶۸ منتشر کرد، سپس در سال ۱۹۸۹ آن را با کمی تغییر داد و دوباره منتشر کرد و از آن پس چهل عنوان کتاب دیگر با هنرنمایی این شخصیت نوشت. کتاب «المر» به پنجاه زبان ترجمه شده است و از داستان‌های محبوب کودکان است. براساس این کتاب کارتون و اسباب‌بازی ساخته شده است.

اندرسون پرس، ناشر کتاب‌های المر، 25 می سال ۲۰۱۶ را روز المر نام‌گذاری کرد و از آن سال به بعد بسیاری از کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها این روز را با اجرای برنامه‌هایی در رابطه با این فیل دوست‌داشتنی جشن می‌گیرند. گروه «با من بخوان» موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان نیز در سال ۱۳۹۶ ، ۱۳۹۷ و 1398 روز «المر» را جشن گرفت و امسال چهارمین سالی است که برای جشن المر فراخوان داده است.

بیشتر بخوانبد:

مصاحبه‌ با دیوید مک‌کی خالق شخصیت المر

آشنایی با کتاب «المر»

آشنایی با کتاب «دوباره المر»

کتاب‌های «مقوایی المر»

Submitted by editorsa on