انجمن کتابخانه های کوچک و روستایی (آرسل)

انجمن کتابخانه های روستایی و کوچک درسال ۱۹۸۲ توسط دکتر برنادرد واورک مدیر مرکز مطالعات کتابخانه های روستایی در دانشگاه کاریون پنسلوانیا تاسیس شد. این انجمن در ابتدا با هدف ایجاد شبکه سراسری در کشور از افرادی که به رشد و توسعه مثبت کتابخانه ها اعتقاد دارند شکل گرفت.

از نظر آرسل ارزش تلاش کتابخانه های کوچک و روستایی در افزایش منابع و خدمات کتابخانه ای با توجه به نشان های ملی، ایالتی و الویت های محلی در جوامع روستایی است. این انجمن هرساله با پشتیبانی دانشگاه ها، کتابخانه ها و نهادهای فرهنگی نشست هایی در زمینه ی کاری خود برگزار می کند. آرسل در سال ۲۰۰۳ با نام انجمنی برای کتابخانه های روستایی و کوچک به رسمیت شناخته شد. نشست های این انجمن به مرور زمان کامل تر شده است و در حال حاضر در نشست های این انجمن ۵ سخنرانی کلیدی و ۱۵ کارگاه آموزشی برگزار می شود.

انجمن کتابخانه های کوچک و روستایی آرسل

اهداف انجمن عبارتند از :

۱. برنامه ریزی برای ایجاد شبکه ای از افراد علاقه مند به رشد و توسعه خدمات کتابخانه ای مناسب در کتابخانه های روستایی و کوچک

۲. ایجاد فرصت هایی برای آموزش پایدار اعضا

۳. ایجاد فضایی برای تبادل افکار و نشست های منظم اعضا

۴. ترویج عملی رشته کتابداری و تقویت روحیه ی همکاری میان اعضا کتابدار تا بتواند در اهداف مشابه با هم همکاری داشته باشند

۵. اطلاع‌رسانی منابع و اطلاعات جاری درباره ی روش ها، انتشارات و برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها

۶. مشارکت با دیگر کتابخانه ها و گروه های غیر کتابداری و نهادهایی که با کتابخانه های روستایی و کوچک در ارتباط هستند

۷. گردآوری و انتشار اطلاعات و منابعی که منتقد این شبکه هستند

۸. حمایت از کتابخانه های روستایی و کوچک در سطح محلی، ایالتی و ملی

انجمن کتابخانه های کوچک و روستایی آرسل

یکی از پروژه های این انجمن برای کودکان در سال ۲۰۰۹ "در کیف است" It’s In The Bag نام داشت. این کیف حاوی منابع خواندنی برای نوپایان و کودکان پیش دبستان، نوار کاست، کتاب، عروسک، فیلم برای کودکان، مواد خواندنی برای مربیان، ترانه های کودکانه و بازی های انگشتی و کتاب های بزرگ بود.

Submitted by editor6 on