مجموعه وبینارهای آموزشی روش‌های حفاظت و نگهداری عروسک به مناسبت هفته ملی کودک

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌کند:
مجموعه وبینارهای آموزشی روش‌های حفاظت و نگهداری عروسک

پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی با همکاری دفتر کودک ونوجوان پژوهشگاه در نظر دارد آموزش‌هایی در چهاربخش پیرامون حفاظت و نگهداری از مجموعه‌های عروسکی ارائه نماید. اولین‌ بخش این مجموعه وبینار تخت عنوان " آشنایی با چگونگی طبقه‌بندی عروسک‌ها به لحاظ مواد سازنده و انواع روش‌های حفاظت پیشگیرانه" به مناسبت هفته ملی کودک در روز سه شنبه 22 مهرماه سال 1399 از ساعت 10تا 12 از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/richt.dtp/dolls برگزار خواهد شد.

مدرسین این دوره فاطمه علیمیرزایی دانشجوی دکترای حفاظت و مرمت آثار تاریخی و لیلا کفاش‌زاده مسئول دفتر کودک ونوجوان خواهند بود.

بیشتر مجموعه‌های عروسکی از مواد آلی تشکیل شده و احتمال تخریب در آن‌ها بالاست. این دوره آموزشی می‌تواند به مجموعه‌داران، موزه‌داران، پژوهشگران و کلیه علاقه‌مندان به عروسک اطلاعات جامعی درباره طبقه‌بندی شناخت جنس، شیوه‌های حفاظت و نگهداری، شناخت عوامل تخریب و روش‌های بسته‌بندی ارائه نماید.

کلیه علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این دوره می‌توانند در ساعات و روزهای اداری با شماره تلفن 66737001 داخلی‌های 405 و 242 تماس بگیرند و یا به وب سایت پژوهشگاه به آدرس  www.richt.ir بخش فراخوان‌ها مراجعه کنند.

کارگاه‌های پیش‌بینی‌شده

  • کارگاه اول :آشنایی با چگونگی طبقه‌بندی عروسک‌ها به لحاظ مواد سازنده و انواع روش‌های حفاظت پیشگیرانه
  • کارگاه دوم :آشنایی با انواع آسیب، علل و عوامل بروز
  • کارگاه سوم :آشنایی با روش‌های ابتدایی پاک‌سازی وترمیم
  • کارگاه چهارم :روش‌های بسته‌بندی و نگهداری

با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت با افرادی است که تا 18 مهر ماه فرایند ثبت نام را تکمیل کنید.

پوستر را می‌توانید از پیوست این برگه دریافت کنید.

Submitted by admin2 on