فعالیت پیشنهادی برای کتاب برای بوآ چی آوردی؟

کتاب «برای بوآ چی آوردی؟» داستان بامزه و شیرین یک بچه بوآست که که با هدایایی که دوستانش برای تولدش می‌آورند می‌فهمد دوستانش چندان به ویژگی‌های او توجه نمی‌کنند.

 

 

  1. گفتگو کنید.

پس از بلندخوانی کتاب، با سوالاتی از این دست یک گفتگوی گروهی شکل دهید:

  • بچه بوآ از کادو تولدهایی که دریافت می‌کرد خوشحال بود؟ چرا؟
  • دوستان بچه بوآ اگر می‌خواستند برای او هدیه‌هایی بیاورند که خوشحالش کنند، چه باید می‌کردند؟ به چه چیزهایی باید توجه می‌کردند؟
  • آیا تابه‌حال هدیه‌ای دریافت کرده‌اید که آن را دوست داشته باشید؟ چرا دوستش داشتید؟ آیا تابه‌حال هدیه‌ای دریافت کرده‌اید که شما را ناراحت کند؟ چرا دوستش نداشتید؟
  • تابه‌حال برای دوستانتان هدیه برده‌اید؟ برای انتخاب هدیه به چه نکاتی توجه کرده‌اید؟
  • به نظر شما یک هدیه‌ی خوب چه‌جور هدیه‌ای است؟
  1. هدیه به جانوران.

از کودکان بخواهید جانور مورد علاقه‌شان را از میان جانوران کتاب انتخاب کنند و تصور کنند به مهمانی تولدش می‌روند. برای او چه هدیه‌ای تدارک می‌بینند؟ آن را بکشند. درباره‌ی دلایل انتخاب هدیه توسط هر کودک با کودکان گفتگو کنید.

  1. جانوران را بیشتر بشناسیم.

در کتاب از جانوران مختلفی نام برده شده است. همراه کودکان درباره‌ی هر کدام پژوهش کنید و یک پوستر یا یک کتاب درباره‌ی آن‌ها بسازید.

  1. نمایش بازی کنید.

نقش‌ها را میان کودکان تقسیم کنید و همراه کودکان وسایل صحنه‌ی نمایش را آماده کنید. می‌توانید ماسک هر جانور (تصویر جانور که روی یک چوب نصب شده است) را بسازید.  برای اجرای نمایش لازم است خودتان تعدادی دیالوگ به متن اضافه کنید. می‌توانید دیالوگ‌ها را خودتان بنویسید و در اختیار کودکان قرار دهید یا اگر کودکان در اجرای نمایش با تجربه هستند حین تمرین دیالوگ‌ها را در بیاورید تا داستان به خوبی برای مخاطب روایت شود. بعد از تمرین و آماده شدن گروه، از کودکان دیگر یا از والدین دعوت کنید تا به تماشای نمایش بنشینند.

 

نویسنده
صفورا زواران حسینی
Submitted by skyfa on