گزارش فعالیت‌های گروه دوستداران با من بخوان در سال ۱۳۹۹

دوستداران با من بخوان، گروهی از علاقه‌مندان و کوشندگان ترویج کتاب و کتاب‌خوانی هستند که از سال ۱۳۹۷ همچون هاله‌ای گرد برنامه‌ی «با من بخوان» شکل گرفتند تا با هم‌فکری و تلاش خود برنامه‌ی «با من بخوان» را در ابعاد اجرایی، به‌ویژه تأمین مالی پروژه‌های آن در مناطق محروم، پشتیبانی کنند. این گروه که ابتدا با سه نفر از علاقه‌مندان پایه‌گذاری شد، اکنون با همکاری بیش از ده تن اداره می‌شود.

اعضای این گروه به صورت داوطلبانه برنامه‌ی «با من بخوان» را به افراد و سازمان‌ها معرفی می‌کنند و با جذب کمک مالی به گسترش این برنامه یاری می‌رسانند. این گروه از همه‌ی علاقه‌مندان به برنامه‌ی «با من بخوان» دعوت می‌کند تا با کمک‌های مالی گامی در جهت گسترش دانایی و آگاهی کودکان این مرز و بوم بردارند.

از مهم‌ترین فعالیت‌های  این گروه می‌توان به راه‌اندازی شماری از کتابخانه‌های «با من بخوان» در مناطق دورافتاده، پیگیری و پشتیبانی کتابخانه‌هایی که سال‌ها پیش بر پا شده‌اند اما برای پایداری نیاز به حمایت‌های مستمر دارند، پیشبرد کمپین «یک ترویج‌گر، یک کیسه کتاب» و ایجاد زیرساخت‌های تکنیکی و لجیستیکی برنامه همچون آماده‌سازی استودیوی فیلم‌برداری برای راه‌اندازی دوره‌های آموزش مجازی برای ترویج‌گران، مربیان، آموزگاران و کتابداران مناطق دورافتاده و محروم اشاره کرد.

 دوستداران با من بخوان، در سال 1399 با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، با برگزاری جلسات ماهانه و بررسی مسائل ارائه شده از سوی گروه «با من بخوان» به پشتیبانی مستمر خود از اجرای این برنامه و فعالیت‌های ترویج کتاب و کتاب‌خوانی ادامه داد. موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و برنامه‌ی «با من بخوان» قدردان تلاش‌های بی‌دریغ این عزیزان است که یاری و همراهی آنان در پیشبرد برنامه‌های گسترش سواد و ترویج کتابخوانی همواره راه‌گشا و موثر بوده است.

گزارش فعالیت‌های این گروه در سالی که گذشت را در فایل پی‌دی‌اف پیوست بخوانید:

گزارش فعالیت‌های گروه دوستداران با من بخوان در سال 1399

برای کمک به حساب صندوق دوستداران با من بخوان در راستای یاری به اجرای برنامه‌ی «با من بخوان» در سرتاسر ایران می‌توانید به این لینک بروید.

نویسنده
گروه با من بخوان
کلیدواژه:
Submitted by editorsa on