گزارش فعالیت‌های کمپین «یک ترویج‌گر، یک کیسه کتاب» در سال 1399

کمپین «یک ترویج‌گر، یک کیسه کتاب» زیرمجموعه‌ای از برنامه‌ی «با من بخوان» است که با همکاری «گروه دوستداران با من بخوان» اجرا می‌شود با این هدف که گروه بزرگ‌تری از کودکان، مربیان، آموزگاران، ترویجگران و کتابداران در گستره وسیع‌تری از ایران از خدمات این برنامه بهره‌مند شوند.

برنامه‌ی «با من بخوان» از اسفند ماه سال 1397، کمپینی با عنوان «یک آموزگار، یک کلاس، یک کتابخانه» را با هدف تامین کتاب باکیفیت و تهیه کتابخانه‌های کلاسی برای آموزگاران علاقه‌مند به اجرا درآورد تا گروه بزرگ‌تری از آموزگاران و کلاس‌های درس را زیر پوشش خدمات برنامه‌ی «با من بخوان» قرار دهد. با پیشروی و گسترش این کمپین، افزون بر آموزگاران، برای ترویج‌گران و کتابخانه‌هایی که به کتاب باکیفیت دسترسی نداشتند نیز کتاب فرستاده شد و مروجان و کتابداران بسیاری از طریق این کمپین در کارگاه‌های آموزشی «با من بخوان» شرکت کردند. از این رو نام این کمپین نیز به کمپین «یک ترویج‌گر، یک کیسه کتاب» تغییر کرد.

با همه‌گیری بیماری کووید-19 و بسته شدن بیش‌تر مدرسه‌ها، شیوه فعالیت آموزگاران و ترویج‌گران نیز دگرگون شد. سهیم شدن کتاب‌های باکیفیت در این دوره شکل جدیدی به خود گرفته است. در این دوران نقش آموزگاران، مربیان و کتابداران به عنوان یک ترویج‌گر بسیار پررنگ‌تر شده است تا هر یک از این افراد فراتر از کلاس یا کتابخانه‌ خود کتاب‌های باکیفیت را به دست کودکان پیرامون محل زندگی و کار خود برسانند و همین امر اهمیت و ضرورت پرداختن به کمپین‌هایی چون کمپین «یک ترویج‌گر، یک کیسه کتاب» را افزون‌تر ساخته است.

گزارش کوتاهی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این کمپین را در سال 1399 در فایل پیوست بخوانید:

گزارش سالانه کمپین «یک ترویج‌گر، یک کیسه کتاب»- 99

نویسنده
گروه با من بخوان
کلیدواژه:
Submitted by editorsa on