روز جهانی مبارزه با کار کودکان ۲۰21

بعد از آشوب و هیاهویی که ویروس کووید- 19 در سال 2020 برپا کرد، سال جدید سال امید و برچیده شدن همه مشکلات خواهد بود. شعار روز جهانی مبارزه با کار کودکان در 2021 «حذف کار کودکان» اعلام شده است.

سازمان بین‌المللی کار هشدار داده است که عواقب اقتصادی شیوع جهانی ویروس کووید-۱۹ممکن است تعداد بیشتری کودک را مجبور به کار کند و در معرض بهره کشی قرار دهد.

در گزارشی که این سازمان به مناسبت ۱۲ ژوئن، روز جهانی مبارزه با کار کودکان، منتشر کرده آمده است که مشکلات مالی ناشی از شیوع این بیماری قوانینی را که برای حفاظت از کودکان در برابر اجبار به کار تصویب شده تضعیف کرده و موجب محرومیت آنان از "دوران کودکی، شکوفایی استعداد و عزت آنها می‌شود و همه اینها به رشد فکری و جسمی کودکان آسیب می‌رساند."

کارشناس کار کودک در سازمان بین المللی کار گفته است: "ما نگران آن هستیم که بعضی کشورها به خاطر مشکلات اقتصادی کنونی در اجرای قوانین حمایت از کودکان در برابر بهره کشی، سستی به خرج دهند. این‌ها قوانینی است که به‌منظور جلوگیری از به کار گماردن کودکان به تصویب رسیده است."

وی افزود: "نظر ما این است که هر حرکتی در جهت اشتغال کودکان غیر قابل قبول است و بحران کنونی عذری برای نابودی دستاوردهایی نیست که تاکنون حاصل آمده است."

Submitted by editor74 on