فعالیت پیشنهادی برای کتاب جیب‌های آنجلیکا اسپراکت

«جیب‌های آنجلیکا اسپراکت» کتابی است در مورد خانمی به همین نام که کت بلند بنفش جالبی پر از جیب دارد و هر جیب وسیله خارق العاده‌ای درونش دارد.

1- کتاب را کشف کنید.

تصاویر کتاب پر از جزییات است و در هر بار خواندن کتاب می‌توانید جزییات بیشتری کشف کنید. کودکان را به بهتر دیدن تصاویر تشویق کنید و درباره آن‌چه می‌بینند گفت‌وگو کنید.

2- نقاشی کنید.

همراه کودکان جیب‌هایی به شکل ها و اندازه‌ها مختلف نقاشی کنید به شکلی که هر کدام مناسب وسیله عجیب و غریبی باشد که آنها دوست دارند در آن جیب بگذارند.

3- نامه بنویسید:

از کودکان بخواهید برای آنجلیکا نامه بنویسند و به او پیشنهاد دهند چه چیزهای دیگری در جیب‌هایش بگذارد.

4- کاردستی بسازید.

جیب‌هایی با طرح‌ها و اندازه‌های مختلف همراه کودکان ببرید و روی یکی از لباس‌های قدیمی کودکان وصل کنید و وسایلی را در جیب‌ها جا دهید. سپس با آن نمایش بازی کنید.

5- ریاضی تمرین کنید.

  • فعالیت شمردن با کودکان انجام دهید. از کودکان بخواهید بشمارند چند جیب روی لباس آنجلیکا وجود دارد یا چند بار موش‌ها و اردک‌ها در کتاب ظاهر می‌شوند؟
  • از یک نظم دهنده پارچه‌ای جوراب یا لباس استفاده کنید و به طور تصادفی چیزهایی در جیب‌هایش بگذارید تا کودکان هنگام پیدا کردنشان تمرین شمردن هم انجام دهند.
  • می‌توانید از این کتاب به‌عنوان تمرین دسته‌بندی با کودکان استفاده کنید.  چند شی را داخل یک کیسه پارچه‌ای بگذارید و از کودکان بخواهید آن‌ها را به ترتیب اندازه دسته‌بندی کنند.
  • همراه کودکان فهرستی از چیزهایی که در جیب‌های آنجلیکا بود تهیه کنید و جدولی بکشید و کاربرد آن‌ها را در ستون جلوی آن بنویسید. می‌توانید آن‌ها را بر اساس کاربرد یا نوع آن‌ها دسته‌بندی کنید.
  • همراه کودکان وسایلی که در جیب‌های آنجلیکا بود را در دنیای واقعی اندازه بگیرید و بگویید جیب‌های آنجلیکا باید چه اندازه باشد تا آن وسیله در آن جا شود.
  • از کودکان بخواهید به نقش و نگارهای روی جیب‌های آنجلیکا دقت کنند. سپس از آن‌ها بخواهید تصویری با نقش و نگارهای تکرار شونده بکشند.

6- داستان را تکمیل کنید.

از کودکان بخواهید:

  • از ابتدای داستان تا انتها بالای سر هر کدام از شخصیت‌های داستان یک ابر بکشند و فکر یا صحبتی که به نظرشان در آن صحنه دارند را بنویسند.
  • بگویند چه چیزهای دیگری ممکن است در جیب‌های آنجلیکا پیدا شود؟ سپس صفحات جدیدی به انتهای داستان اضافه کنند و ادامه‌ی آن را بنویسند و تصویرسازی کنند.
نویسنده:
پدیدآورندگان:
Submitted by skyfa on