کتابخانه‌ی کودک و نوجوان «آسمان» شهر طبل در جزیره‌ی قشم گشایش یافت

اهالی جزیره‌ی قشم با ادبیات و کتاب‌های باکیفیت ناآشنا نیستند. بیش از دو سال است که «با من بخوان» قدم به این جزیره گذاشته است و با گام‌هایی آهسته و پیوسته کودکان، نوجوانان و خانواده‌های قشمی را در مسیر سوادآموزی و ورود به دنیای شگفت ادبیات همراهی می‌کند. زمستان ۱۴۰۰، در میانه‌ی این راه، کتابخانه‌‌ای نوید پروازی بلند بر بال کتاب‌ها را می‌دهد؛ کتابخانه‌ی «آسمان».

اجرای برنامه‌ی آموزش سوادپایه در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های جزیره‌ی قشم و گسترش کتابخانه‌های با من بخوان هم‌پای یک‌دیگر پیش می‌روند تا به همت ترویج‌گران فعال این جزیره کودکان و نوجوان بیش‌تری به کتاب‌های باکیفیت دسترسی داشته باشند. عایشه‌گرشناسان یکی از سفیران و ترویج‌گران پرتلاش «با من بخوان» است که در دو سال گذشته برنامه‌های «آموزش سواد پایه» و «خواندن با خانواده» را اجرا کرده است و از این راه با کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایی در ارتباط‌ است که همگی مشتاق خواندن کتاب‌های بیش‌تر هستند. از این‌رو کتابخانه‌ی کودک‌محور شهر طبل به درخواست ایشان و با پشتیبانی شرکت «ایداج و بالین تک» راه‌اندازی شد.

کتابخانه آسمان

کتابخانه‌ی «آسمان»، با بیش از ۱۵۰۰ جلد کتاب برای تمام گروه‌های سنی، از این پس میزبان کودکان و نوجوانان شهر طبل و پایگاهی برای ترویج کتاب در روستاهای پیرامون ‌است. شهر طبل پس از سلخ، درگهان، کووه‌ای و دولاب پنجمین کتابخانه‌ی کودک و نوجوان «با من بخوان» در جزیره‌ی قشم را در خود جای داده است. این کتابخانه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ با حضور زهره قایینی، مدیر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و سرپرست برنامه‌ی ترویج کتاب‌خوانی «با من بخوان»، آغاز به کار کرد.

افتتاحیه کتابخانه آسمان درقشم

گشایش کتابخانه آسمان در قشم

دسته جمعی کتابخانه آسمان با من بخوان

بر دیوار این کتابخانه تصویر خیال‌انگیزی از کتاب «تو مامانی‌ترین هستی» با تصویرگری ماریت تورن کویست نقش بسته است تا کودکان شهر طبل آسمان آبی را در کتابخانه نیز ببینند.

بلندخوانی کتاب برای کودکان قشم

آماده سازی کتابخانه آسمان در قشم

بخشی از کتابخانه آسمان در قشم

عکس‌هایی از مراحل راه‌اندازی کتابخانه

مراحل راه اندازی کتابخانه آسمان در قشم

مردمان روستایی در تلاش برای آماده سازی کتابخانه

آماده سازی پوستر کتاب تو مامانی ترین هستی

نصب پوستر کتاب تو مامانی ترین هستی

کودکان مشغول آماده سازی کتابخانه هستند!

نمایی از کتابخانه آسمان در قشم

کمک مردمان به راه اندازی کتابخانه آسمان

با «با من بخوان» در استان هرمزگان بیش‌تر آشنا شوید

پدیدآورندگان:
Submitted by skyfa on