کتابخانه‌ای برای کودکان عشایر

گشایش کتابخانه‌‌ی با من بخوان «پرواز» در نرماشیر کرمان

دسترسی به کتاب‌های باکیفیت و محیطی امن،‌ زیبا و سرشار از سواد حق همه‌ی کودکان است. چه کودکانی که در حاشیه‌ی کلان‌شهرها ساکن‌اند، چه کودکانی که در روستاها زندگی می‌کنند و چه کودکان عشایر. «با من بخوان» در ادامه‌ی فعالیت‌های ترویجی‌اش برای عشایر زاهدان، عشایر خراسان جنوبی و کودکان کوچ‌رو در لرستان، در اردیبهشت ۱۴۰۱ کتابخانه‌ای را برای کودکان عشایر کرمان در روستای علی‌آباد شهر نرماشیر راه‌اندازی کرد.

کتابخانه‌ی با من بخوان «پرواز» با پشتیبانی جمعی از نیکوکاران و به همت خانم نسرین خضری‌مقدم، یکی از ترویج‌گران برنامه‌ی «با من بخوان»، در مدرسه‌ی ویژه‌ی کودکان عشایر کرمان راه‌اندازی شده است. نسرین خضری‌مقدم پس از سفر به این منطقه و آگاهی از شرایط کودکان عشایر، گزارشی به «با من بخوان» ارائه کرد که در آن به کمبودها و نیازهای آموزشی این کودکان و همین‌طور علاقه‌مندی تعدادی از نوجوانان و آموزگاران به ترویج خواندن اشاره شده بود.

کتابخانه پرواز

پس از ارزیابی شرایط و ظرفیت‌ها و روشن شدن ضرورت راه‌اندازی کتابخانه، مسئولان برنامه‌ی «با من بخوان» و خانم خضری‌مقدم با مسئولان آموزش و پرورش عشایری استان کرمان مذاکره کردند تا امکان راه‌اندازی کتابخانه‌ در مدرسه‌ی روستای علی‌آباد و آموزش آموزگاران این مدرسه از سوی برنامه‌ی «با من بخوان» مهیا شود.

فاصله‌ی درخواست راه‌اندازی تا گشایش کتابخانه کوتاه بود. روزهای نخست اردیبهشت ۱۴۰۱ کارهای فضاسازی کتابخانه با تلاش‌های خانم خضری‌مقدم به‌سرعت انجام شد. هم‌زمان بیش ‌از ۳۰۰ عنوان (۶۰۰ جلد) کتاب باکیفیت و به همراه دستنامه و فعالیت‌های در پیوند با کتاب برای کتابخانه‌ی پرواز ارسال شدند. کتاب‌ها با همراهی کودکان ثبت شدند و سرانجام در ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ کتابخانه‌ی کودکان عشایز کرمان راه‌اندازی شد.

بازگشایی کتابخانه پرواز در کرمان

حضور کودکان در کتابخانه پرواز در کرمان

کتابخانه با من بخوان در کرمان

با کتابخانه‌های با من بخوان بیش‌تر آشنا شوید:

پدیدآورندگان:
Submitted by skyfa on