"باشگاه بوک استارت" برای کودکان صفر تا شش ساله!

بیش از ۳۰ کتابفروشی در ناحیه آلمانی زبان سوئیس از ماه شهریور (سپتامبر) "باشگاه بوک استارت" را برای کودکان صفر تا شش سال به راه انداخته‌اند.

هدف اصلی این اقدام انتشار فهرست کتاب‌های تصویری، دوبار در سال است. این فهرست به والدین، پدرومادربزرگ‌ها، خاله ها و عمه ها ...  در انتخاب کتاب‌های تصویری برای نوزدان و کودکان خردسال کمک می‌کند. 

پانزده کتاب اول این فهرست، در کتاب‌ فروشی‌هایی که در پروژه "باشگاه بوک استارت" شرکت کرده‌اند، با برچسبی علامت گذاری می‌شوند تا براحتی شناخته شوند. پوسترهایی هم در کتابفروشی‌ها قرار داده‌ شده‌اند که این کتاب‌ها را معرفی می‌کنند.

افزون بر آن، پدرومادرها می‌توانند عضو این باشگاه بشوند، تا اطلاعاتی درباره کتاب‌های تصویری وهمچنین زمان فروش ویژه کتاب‌فروشان را به طور منظم دریافت کنند.

باشگاه بوک استارت برای کودکان صفر تا شش ساله

فهرست کتاب‌های تصویری را کارشناسان نهاد "سوئیس برای رسانه های کودکان و نوجوانان" (SIKJM) و کتابفروشان تهیه می‌کنند. آن‌ها کیفیت تصویرها و محتوا و شکل ارائه کتاب‌های تصویری را بررسی می‌کنند و برای گروه های سنی صفر تا سه سال، سه تا چهار سال و چهار تا شش سال کتاب‌هایی پیشنهاد می‌کنند. این کتاب‌ها از میان کتاب‌های جدید و قدیمی، همچنین از بین کتاب‌های ناشران محلی و نویسندگان و تصویرگران سوئیسی انتخاب می‌شود.

"باشگاه  بوک استارت" یکی از برنامه‌های طرح "بوک استارت سوئیس" است، که می کوشد نوزادان و کودکان خردسال را با لذت خواندن آشنا سازد. طرح " بوک استارت سوئیس" ویژه نوزادان و کودکان خردسال است که براساس نیازها و هماهنگ با رشد کودکان برای آن‌ها برنامه های ترویج خواندن اجرا می‌کند.

" بوک استارت" که از سال ۱۳۸۷ در سوئیس اجرا می‌شود، توانسته بیش از ۶۰۰۰ "بسته بوک استارت" را به طور رایگان توسط کتابخانه‌ها، مراکز پزشکی و مهدکودک ها در اختیار خانواده ها قرار دهد.

برگردان:
ترانه وکیلی
Submitted by admin on