هدیه کتابخانه عمومی شهر به دختران و پسران کلاس اولی

 امسال هم مثل سال های پیش،  بیش از چهار هزار دانش آموز کلاس اول دبستان در شهر هانور آلمان Hannover  می توانند یک کتاب به عنوان هدیه دریافت کنند.

 در نخستین هفته های آغاز سال تحصیلی جدید، کارکنان کتابخانه عمومی شهر هانور به دیدار  دانش آموزان کلاس اول دبستان می روند و کتابی برای هریک از آن ها به ارمغان می برند. 

امسال کتاب "سه ماجرا با گوستاو میرکت*" به کودکان اهدا می شود. این کتاب اثر نویسنده و تصویرگر آلمانی ادبیات کودک، اینگو زیگنر Ingo Siegner است، که ویژه کتابخانه عمومی هانور منتشر شده است. در این کتاب کودکان با ماجراهای گوستاو در باغ وحش، در شهرداری  و در ایستگاه راه آهن و ورزشگاه  هانور آشنا می شوند، و همراه با وی لذت خواندن را نیز تجربه می کنند.

در نخستین صفحه این کتاب، از پدر و مادرها دعوت می شود در اولین فرصت از کتابخانه عمومی  شهر بازدید کنند. همچنین در پشت جلد کتاب می توان آدرس تمام کتابخانه های شهر هانور را با آدرس و شماره تلفن آن ها یافت. 

در این بازدید، دانش آموزان افزون بر کتاب، یک تقویم نیز برای آویختن در کلاس دریافت می کنند. در این تقویم تصویر هایی از کتاب اهدا شده طراحی شده است. در کنار این ها هر کودک دعوتنامه ای برای بازدید از کتابخانه هم دریافت می کند.

اگر بازدید از کلاس، برای نخستین بار انجام شود، به آموزگار کلاس نیز کتابی برای خواندن در کلاس درس اهدا می شود.  آموزگار، مواد آموزشی لازم برای کار با این کتاب را می تواند به رایگان از کتابخانه به امانت بگیرد.

این طرح امسال برای سومین بار از طرف کتابخانه عمومی هانور برای تشویق کودکان دبستانی به خواندن انجام می شود.

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by admin on