سفر به "جهانی دیگر"، جهان ماجراهای شگفت انگیز!

 دومین جعمه ماه نوامبر، شب قصه گویی در سوئیس است. در این شب  همه از کوچک  و بزرگ  در سراسر کشور دور هم جمع شده و به زبان های گوناگون برای هم قصه می گویند و داستان می خوانند.

موضوع امسال این شب قصه گویی که برای بیست و دومین بار برگزار شد، "جهان دیگر" بود. سفری به جهان افسانه ها، اسطوره ها و قصه ها، سفری به دنیای موجودات افسانه ای و  ماجراهای شگفت انگیز، دعوتی به قصر ارواح و دیدار خون آشام ها در دل شب و داستان هایی از جهان مجازی و آینده. قهرمانان این شب پر از ماجراهای شگفت انگیز، ماموریت دارند تا حس کنجاوی شنوندگان را برانگیزند و آن ها را به خواندن کتاب تشویق کنند.

برگزاری این شب، پروژه ای برای ترویج خواندن است. هدف آن، ترویج قصه گویی و کتابخوانی به عنوان یک رویداد مشترک است، تا روش های جدیدی برای کتابخوانی به وجود آيد. این شب را "موسسه سوئیس برای رسانه های کودکان و نوجوانان" (SIKJM) با همکاری دیگر موسسه ها در سوئیس برگزار می کند.

این موسسه دفترچه ای را نیز در اختیار علاقه مندان ( مربیان، کتابداران و...)  می گذارد تا بتوانند  پیرامون موضوع  شب قصه گویی، برنامه های گوناگونی ترتیب دهند. افزون بر آن لیستی از کتاب هایی را که در ارتباط با موضوع این شب و مناسب هر سن و سالی هستند، در اختیار آن ها می گذارد. شهروندان هر شهر و منطقه می توانند با تماس با این موسسه و یا با مراجعه به کتابخانه های عمومی، از برنامه ها این شب و محل برگزاری آن ها آگاه شوند.   

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by admin on