با کودکان خود به پیاده روی بروید!

 پیاده روی  در جنگل ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما بیشتر برنامه های پیاده روی در روز آن هم همراه با کودکان، به لوازم چندانی نیاز ندارند.

آن چه ضروری است همراه داشته باشید کفش های مناسب، یک کوله پشتی برای نگهداری از آب، غذای مقوی، کرم ضدآفتاب و دفع کننده حشرات است. رهسپار شدن به پیاده روی خانوادگی، راه بسیار خوب و موثری برای ساختن پیوندهای قوی خانوادگی است. 

دکتر مایکل تامسون، مشاور والدین، روانشناس و نویسنده در زمینه خانواده و کودکان می گوید: "شما معمولا حواس پرتی ها، گسست ها و مشغله هایی که را که در خانه دارید، در یک گردش بیرون از  خانه نخواهید داشت. تجربه این نوع گردش برای کودکان بسیار ویژه است، زیرا کمتر پیش می آید که پدر و مادر خود را در وضعیتی ببینند که ذهن آزاد و راحتی دارند."

 جنیفر ببنسی، یک مادر  اهل اورگان، هنگامی که دخترش، سامی، ۲ ساله بود، پیاده روی را همراه با او آغاز کرد. او می گوید: "پیاده روی طولانی در طبیعت بکر به ما اجازه داد تا بر خودمان تمرکز کنیم، بدون هیچ بازی ویدئویی، سریال تلویزیونی، یا زنگ خوردن تلفن که مزاحم ما شود. اکنون، سامی ۱۶ ساله، طبیعت را پناهگاه خود در برابر نگرانی های مدرسه یا نوجوانی می داند. طبیعت او را دربرمی گیرد و به او احساس آرامش می دهد."

   او پیشنهاد می کند که "یک مسیر تفریحی آسان و مناسب کودک در پارک محلی یا منطقه حفاظت شده بیابید. اگر کودک شما هنوز خیلی کوچک است، می توانید از کالسکه کودکان یا کوله پشتی های مخصوص کودک استفاده کنید. یک دوربین دیجیتال همراه داشته باشید و عکس بگیرید. عکس گرفتن سبب می شود کودکان بزرگ تر به جزییاتی توجه کنند که ممکن است تا پیش از آن به آن توجه نکرده باشند." بازی شمردن نشانه های جاده، پروانه ها، یا گل های وحشی ترتیب دهید. 

برگردان:
گروه مترجمان کتابک/فاطمه نصر اصفهانی
نویسنده
پیاده روی کنید!
ویراستار:
گروه ویراستاران کتابک
Submitted by admin on