کتاب‌های حمید عاملی خاک می‌خورند

کتابک

نکوداشت حمید‌عاملی قصه‌گوی مطرح ایرانی با عنوان "مادربزرگ، پدربزرگ، قصه بگو!" همزمان با روز جهانی کودک و هفته سالمندان، با حضور خانواده، همکاران، دوستان و دوستداران حمید عاملی در فرهنگسرای تفکر برگزار شد.
این فرهنگسرا با هدف زنده کردن نام و یاد حمید عاملی با برگزاری محفل قصه‌گویی میزبان دانش‌آموزان 4 مدرسه همراه با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هايشان بود.
در این مراسم زهره کدخدایی زاده - از همکاران حمید عاملی - با دعوت از دانش‌‌آموزان به صحنه و ایفای نقش یک مادربزرگ به اجرای یکی از قصه‌های حمید عاملی پرداخت .

سهيلا صداقت - همسر مرحوم حميد عاملی - با اشاره به بي‌توجهی برخی مسئولان و سیاستگذاران حوزه نشر کشور نسبت به آثار مرحوم حميد عاملی قصه گوی مطرح راديو گفت: "حميد عاملی بيش از يكصد اثر در زمينه شعر و قصه كودكان خلق كرده است كه بخش عمده اي از آنها در قفسه كتابخانه او خاك مي‌خورند و به دليل عدم حمايت مالي امكان انتشار پيدا نكرده‌اند."

نسیم سلیم‌زاده کارشناس و مسئول شبکه همکاری در فرهنگسرای تفکر با اشاره به تلاش‌های حمید عاملی در ترویج قصه‌گویی برای کودکان ایرانی گفت:" از سياستگذاران و متوليان حوزه نشر انتظار می رود از دستاوردهاي فعاليت 50 ساله او در اين عرصه به نحو مناسبی برای معرفی به مخاطبان بهره بگيرند."

در پایان مراسم ، همزمان با پخش صدای حمید عاملی در حال قصه‌گویی، از خانواده او با اهدای تقدیرنامه تجلیل به عمل آمد.

حمید عاملی سال 1320 به دنیا آمد و تمام عمر كاري خود را صرف ارتقاي فرهنگ قصه‌گويی براي كودكان كرد.

او از سن 14 سالگي كار داستان‌نويسي را از مجله كيهان بچه‌ها و اطلاعات هفتگی ‌آغاز کرد و  نزدیک به پنج دهه از عمر خود را به داستان نویسی و قصه گویی پرداخت.

.عاملی فعالیت خود را در رادیو  از سال 1337 با گویندگی در برنامه "کار و کارگر" آغاز کرد.

 او گویندگی در برنامه های «راه شب»، «یک شب از هزار و یک شب» و قصه گویی در برنامه «قصه یک ظهر جمعه» را در کارنامه کاری خود دارد.

عاملی بامداد شانزدهم دی‌ماه 1386 به علت بیماری سرطان درگذشت.

روشنک بهاریان نیکو 

Submitted by editor6 on