نخستين سخنگوی کوچک شهر بزرگ تهران

 كتابك

کودک ۱۱ ساله تهرانی در پیگیری و اجرای طرح " کودک _ شهر "، یکی ازطرح های شهرداری تهران، از سوی این سازمان، به عنوان نخستین کودک سخنگوی این طرح برگزیده شد. 

  "کودک _ شهر" یکی دیگر از طرح های شهرداری تهران ویژه كودكان و نوجوانان است که مدتها پیش مطرح شده و قرار است به زودی به مرحله اجرا گذاشته شود.

امیررضا پازوکی، ۱۱ ساله، به عنوان نخستین سخنگوی "کودک - شهر" پس از چندین مرحله گزینش در سطح مدارس تهران، از میان ده‌ها دانش آموز "همیار" شهرداری به عنوان نماینده و سخنگوی کودکان انتخاب شد.

او قرار است با هدف برقراری ارتباط میان مسئولین و کودکان، به عنوان نماینده در تمام برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان که از سوی سازمان های مرتبط برگزار می شود شرکت کند و راه را برای اجرای طرح "کودک – شهر" هموار نمايد.

"کودک شهر" فضایی است که در آن، در کنار آموزش، به تفریح، ورزش، شادی و آرامش کودکان و نوجوانان نیز پرداخته می شود. شهری که در آن با توجه به نیاز و حقوق کودکان، کتابخانه، فضایی برای اجرای نمایش و موسیقی، محیطی با امکانات مناسب برای بازی و ورزش را در بر دارد.

امیررضا پازوکی، چهارشنبه ۱۷ مهرماه، به مناسبت روز جهانی کودک، در تالار کنفرانس ساختمان مرکزی شهرداری تهران، برای نخستین بار در سمت سخنگویی حاضر شد و با اشاره به شعار یونیسف برای روز جهانی کودک، برنامه سازمان‌های بازیافت، زیبا سازی و سایر سازمان های وابسته به شهرداری تهران به مناسبت این روز را اعلام کرد.

امیررضا پازوکی منبع: خبرگزارى همشهرى

او در نخستین سخنان خود به عنوان سخنگوی کودک به وظایف کودکان نسبت به شهرشان اشاره کرد و گفت: "ما کودکان و نوجوانان کشور باید به قوانین احترام بگذاریم و شهرمان را سبز و تمیز نگاه داریم و احترام به حقوق شهروندی را به بزرگترهایمان نیز یادآوری کنیم."

او از نخستین تجربه سخنگویی خود به خوبی یاد می کند و می گوید: "برای بهتر شدن باید بیشتر تلاش کنم."

 سخنگویی از مشاغل پرمسئولیت سازمانی است که نیاز به دانش، توان تجزیه و تحلیل، اعتماد به نفس، قدرت تصمیم گیری و از همه مهمتر مهارت وتسلط در بیان دارد.

امیررضا، دوست دارد در آینده مهندس ساختمان بشود و می گوید می‌خواهم برای آرامش هموطنانم با رعایت استاندردهای جهانی خانه‌های محکم و زیبا بسازم.

او می گوید اگر روزی شهردار شوم می‌خواهم کاری کنم تا وقت با ارزش بچه‌ها در خیابان‌ها تلف نشود. او اعتقاد دارد همه کودکان باید در اداره کارهای مدرسه و شهر خود سهیم باشند تا احساس مسئولیت اجتماعی کنند.

امیررضا از سربلندی و آبادی ایران به عنوان بزرگترین آرزویش یاد می کند.

سازمان شهرداری تهران، پیش از این نیز کودکان و نوجوانان را در ساماندهی معضلات شهری سهیم کرده بود.

طرح "همیار پلیس" و " همیار محیط زیست " از طرح‌های اجرا شده این سازمان برای حضور مطلوب کودکان در مسئولیت‌های اجتماعی بود، که کودکان و نوجوانان با حضور پر شور خود در نقش "همیار محیط زیست" به بازیافت مواد در طبیعت و در نقش "همیارپلیس" به بالا بردن سطح ایمنی در ترافیک و پایین آمدن احتمال حوادث رانندگی کمک می کردند.

Submitted by editor6 on